Ei Pakkolaille, EI mielivaltaselle rikkaiden hyväveljeydelle

Suomen hallitus valmistelee pakkolakia, joka on selkeästi vastoin EU:n oikeusperiaatteita. Tällä pakkolailla heikennetään varsinkin matalapalkkaisia aloja, joissa usein pitkillä lomilla on saatu tasapainoiltua raskaassa työssä. Erityisesti herättää suuria kysymyksiä, virkamiesten oman "lomaoksan" saahaminen. Vai onko uusi laki, jolla määritellään loman pituus valmisteltu niin, ettei se koske Valtion virkamiehiä?

Toisella kädellä halutaan heikentää kansalaisten ostovoimaa ja kiristää vyötä matalapalkkaisilla aloilla. On selkeästi voitu näyttää toteen talousalan ammattilaisten taholta, että Suomen ostovoimaa tai työllisyystilannetta ei kohenneta uusilla laeilla. Hallitus ei kuuntele, vaan niin kuin monessa muussakin julkishallinnon organisaatiossa, on tässäkin tapauksessa pakonomainen tarve uudistukselle. Silläkin uhalla, ettei se koskaan toimisi tai se olisi susi jo syntyessään. Kun kansalaiset kärsivät, Suomen valtio lahjoittaa rahaa Turkkiin 38milj. Euroa, rakennetaan tanssien taloa valtion osuuksilla. Kulttuuria on tuettava, mutta ei nyt. Sosiaali- ja terveysala eivät esimerkiksi voi olla maksajina tässä korruptoituneessa yhteiskunnassa. Emme tarkemmin katsottuna ole juurikaan kummoisempia kuin kreikkalaiset, italialaiset ja muut hövelin-rahan kulttuurit. Meillä kaikki on vain puettu "hyväveli-sopimuksiin" ja siiteihin pukuihin.

Nyt on aika sanoa ei. YLEISLAKKO voisi ratkaista