Erottakaa Lieksan hyvinvointijohtaja Sihvonen sekä kaupunginjohtaja Määttänen

Lieksan kaupunginjohtaja Jarkko Määttänen ja hyvinvointijohtaja Arto Sihvonen tulee laittaa viralta toistuvien hyvän hallinnon ja hallintotavan sekä kuntalaisten toistuvien oikeuksia ja perustuslaillisia oikeuksia loukkaavien toimien ja toimien valmistelun ja täytäntöönpanon takia.

Molemmat ovat toimineet suunnitelmallisesti mm. Tarkoitushakuisesti suunnitelleet lieksan hallintosäännön muutokset sellaisiksi että tämä heikentää kuntalaisten vaikuttamismahdollisuuksia puuttua päätöksenteon oikeellisuuteen sekä siirtämällä tällä järjestelmän lakimuutoksella oleelliset kunnan varojen käyttöön liittyvät päätöksenteot kolmannelle sektorille näin sulkien kuntalaisten oikeus asiakirjoihin, joissa on mahdollisesti oleellista asukkaat mielipiteeseen vaikuttavaa tietoa.

Myöskin Sekä Sihvonen että Määttänen ovat tarkoitushakuisesti tehneet päätöksentekoon materiaaleja sellaisin sana ja lausemuodoin että ne ovat mahdollisesti harhaanjohtaneet päätöksentekijöitä tai vaikuttaneet siihen kuntalaisen kannalta negatiivisesti. Sihvonen ja Määttänen eivät ole hoitaneet tehtäviään lain määrittelemällä tavalla kuntalaisten mielipiteen pohjalta vaan ovat sivuuttaneet ne. He eivät myöskään ole hoitaneet työtä ennen päätöksen tekojen valmistelua niin että olisi esim. Lapsiin kohdistuvassa päätöksenteossa käytetty lapsen näkökulmaa, lasten laillisen edunvalvojan näkökulmaa tai lapsen perus ja ihmisoikeudellisia lähtökohtia päätöksenteon pohjana,kuten laki vaatii. Molemmat tulee erottaa virasta ja kumota heidän kuntalaisten perusoikeuksia loukkaavat päätökset ja valmistelut hyvän hallinnon ja hallintotavan mukaisiksi.

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Sari Oinonen voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…