Espoon Nupurintien meluesteet kuntoon

Meluesteet Nupurintiellä välillä Miilukorpi - Pitkäniitty - Karhusuo ovat paikoittain aivan liian matalat tai ne puuttuvat kokonaan osasta kohtaa tietä. Kyseisessä kohdassa Nupurintie kulkee aivan Kehä III:n ja Turunväylän sekä niitä yhdistävien ramppien vieressä. Nopeusrajoitukset näillä valtaväylillä ovat 80-120 km/h ja liikenne todella vilkasta. Tästä syystä juuri tässä kohdassa tarvittaisiin tehokkaita meluesteitä vähentämään vieressä olevan voimakkaasti kasvavan asuinalueen melusaastetta.

Lisäksi olemassaolevat meluesteet ovat todella epäesteettisen näköisiä, sadeveden valumajäljet sekä muu vuosien saatossa kertynyt lika näkyvät niissä selvästi.

Em. koskee myös Hirvisuota Kehä III:n länsipuolella ja Turunväylän eteläpuolella.

Meluesteet ovat valtion omaisuutta, eivät siis Espoon kaupungin ja siksi kaupunki ei voi niihin vaikuttaa. Kaupungin teknisestä keskuksesta kehotettiin olemaan asiasta yhteydessä Uudenmaan ELY-keskukseen.

Tämä adressi on tarkoitus toimittaa Uudenmaan ELY-keskukselle, jotta he ryhtyisivät mahdollisimman pikaisesti parantamaan, rakentamaan ja siistimään alueen meluesteitä. Adressiin kerätään nimiä lokakuun loppuun asti ja sen jälkeen se suljetaan/poistetaan adressit.com sivustolta ja lähetetään ELY-keskukseen.

.