Helsingin joukkoliikenteen heikentäminen

Kommentoitu viesti

Mies Töölön

#243

28.02.2013 09:45

Myönnän vihaavani pyöräilijöitä Mechelininkadulla! Siis niitä "vatipäitä" jotka pyöräilevät kovaa vauhtia jalkakäytävällä! Mutta kyllä hyväksyn mieluummin ne muutamat ajattelemattomat kuin alistaisin koko kadun remonttiin muutaman hönön takia!

Kuljen päivittäin 8 ratikalla töihin Caloniuksenkadulta ja ainoa paikka missä ratikka joskus jumittaa on Marian sairaalan jälkeinen suora Ruoholahteen mentäessä!! Liikenne on varsin sujuvaa siihen asti! (Ja sen jälkeen Itämerenkadulla).

Sitäpaitsi jos kahden pysäkin ihmiset tulevat sisään yhdeltä pysäkiltä, on etu varmasti marginaalinen.. ruuhkaa syntyy varmasti!

Tottakai Vihreät toivoisivat että kaikki tämän kaupungin asukkaat pyöräilisivät ja yrittävät pyöräilyä lisätä pyöräteillä.. Totuus on vain se että jos ihmiset lähtevät pyörälenkille, se ei todellakaan suuntaannu Mechelininkadun ruuhkaan vaan Hietsuun, Baanalle tai Kaivopuistoon..

Äänestin joskus nuoruudessa Vihreitä, sittemmin ymmärsin mitä he tekevät.

Vastaukset

Peace

#244 Re:

2013-02-28 12:47:39

#243: Mies Töölön -

Älähän nyt. Itse en usko enää paljon pyöräileväni, mutta ajattelen, että kun kaupunkia rempataan se tehdään pitkällä sihdillä ja uusia sukupolvia ajatellen. Niinhän Töölön leveät kadutkin aikoinaan rakennettiin ennen autojen aikaa ja aika kauan ne ovat autoliikenteen kasvun sallineet, mutta nyt on suunnan muututtava.

Miksei Meclulle voida remontissa jättää vain yhtä autokaistaa, niinkuin on ehdotettu. Sopivin valo- ym. järjestelyin se riittäisi nykyiselle liikenteelle muulloin kuin ruuhkahuippuina, joita ei kumminkaan voi estää. Se pakottaisi miettimään, miten tunkua Meclulle vähennetään, sillä sen asian eteen joudutaan kuitenkin pian kaikkien pääväylien kohdalla. Helsingin seudun väkimäärä jatkaa kasvuaan ja samalla autojen pyrky keskustaan.

Kun olisi vain yksi autokaista niin pyöräilylle ja pysäköinnille jäisi tilaa, eikä sitä tarvitsisi ottaa jalankulkijoilta. Asukaspysäköinnin siirtämistä etäälle maanalaisiin halleihin voidaan perustella vaikka millä, mutta loppuviimeksi se merkitsee, että keskustassa asuvien autonkäyttöä hankaloitetaan, jotta muualta keskustaan tulevien autonkäyttö helpottuisi.

Joka ainoa muutos suunnitelmassa rankaisee vain ja ainoastaan Meclun asukkaita, paitsi ne pyöräkaistat. Niistä voi olla iloa joillekin Meclun asukkaillekin eikä vain sille "suuremmalle kokonaisuudelle" niinkuin ratikkapysäkin poistosta ja älyttömästä bussilinjasta.