Lempäälän Rauhanyhdistyksen tutkintaa jatkettava

Kommentoitu viesti

Herätkää ajattelemaan

#168 Olen ollut

16.04.2013 05:35

henkilökohtaisesti itse paikalla kun anteeksi on pyydetty. Oletko
sinä ? Eniten minua ihmetyttää koko jupakassa se, että kuinka välittömästi tilaisuuksien jälkeen asiat " tiedetään " mediassa. Ihmettelen sitäkin , kuinka kritiikittömästi asiaa ajetaan. Ei oikeudessakaan kuunnella pelkästään toista osapuolta. Lastenkin riita-asioissa kuullaan molempien näkemys tapahtuneesta. Minusta on vähintäänkin yhtä suurta henkistä kiusaamista tuoda koko seurakunta syypääksi ja leimata asiaan osattomat kiusaajiksi sillä perusteella etteivät halua ottaa kantaa tapahtumiin . Miten ottaa kantaa, ellei itse ole ollut paikalla? Kukaan järkevä ihminen ei ala kuulopuheiden perusteella mukaan toisten riitaan.
Vähintäänkin henkistä väkivaltaa on se, millaiset sivuvaikutukset tälläisillä asioilla on mm. lapsiin.

Vastaukset

suoraan asiaan

#169 Re: Olen ollut

2013-04-16 06:13:53

#168: Herätkää ajattelemaan - Olen ollut

Heräsin ajattelemaan, olet yksi näistä hiljaisista kiusaajien puolustajista. On täysin normaalia että apua haetaan sieltä missä kuunnellaan. Lempäälän ry:llä on suljettu korvat kiusatun osapuolen kertomukselta ja kuunneltu kiusaajia, äänekkäitä asian hengellistäjiä, ja yhdytty heidän näkemykseen. Tämä ei ole normaalia vaan merkki sairaasta yhteisöstä. Kiusaamista on tapahtunut ja se on myönnetty, miten voi olla mahdollista että ette siellä saa hoidettua asiaa kuntoon, lopettakaa se väärintekijöiden kumartelu, seurakunnalla on valta ja myös vastuu tämän asian hoidossa, se miten olette sen hoitaneet näkyy nyt julkisuudessa, turha sitä on märehtiä, kestäkää kritiikki ja tehkää asialle se mitä voitte. Ei vaikenemalla tai haluttomuudella kannan ottooon vaan reilusti asian ytimeen, vastuun otto on tekemistä. Sinunkin pitäisi olla silloin äänessä siellä paikanpäällä kun asia on esillä eikä huudella täällä nimettömänä hämmentämässä lisää.

Jokainen jäsen on vastuussa

#170 Re: Olen ollut

2013-04-16 07:53:43

#168: Herätkää ajattelemaan - Olen ollut

Yhdistyksen käytännöistä, säännöistä ja menettelytavoista vastaa jokainen täysivaltainen jäsen. Sääntöjen noudattaminen on niiden hyväksymistä ja ylläpitoa.

Aikuisella täyvaltaisella jäsenellä on toinenkin vaihtoehto: Ehdottaa ja vaatia sääntöjen muutosta.

Ellei vaadi, on vastuussa seurauksista. Myös niistä, joita omille lapsille näistä omista valinnoista koituu.

Miten kukaan täyspäinen voi hyväksyä esimerkiksi tervehtimiskiellon käytön?

Sehän on puhdasta syrjintää ja painostusta.

Yksimielisyyteen pakottaminen muista eristämisellä on väkivaltaa, johon syyllistyy jokainen, joka tätä sääntöä noudattaa.

Toisen ihmisen ajattelun- ja omantunnonvapauteen kajoaminen on väärin.

Tietenkin lapset tunnistavat väkivallan ja kasvavat pelkäämään sitä.

Omia lapsiani en pakottaisi pelon ilmapiirissä elämään enkä sallisi heidän altistuvan tällaiselle väärälle ja julmalle vallankäytölle.

Vallankäytölle annettu hengellinen tulkinta vain pahentaa asiaa: Estää näkemästä että kyse on puhtaasti inhimillisestä ja maallisesta vallankäytöstä, kun yhdistys pakottaa jäseniään ja myöntää pakottamis- ja rankaisuvaltaa johtajilleen.

Tuleepa tässä mieleen, että olisisko aihetta tutkia Suomen yhdistyslakia sanan- ja uskonnonvapauden näkökulmasta?

 

H.H.