Kiuruveden kiinteistöjen sisäilman ongelmien korjaamiseksi

Kommentoitu viesti

asiantuntija
Vieras

#10

09.03.2011 21:32

mihin tämä adressi tähtää? Selvityksethän on menossa..mihin tätä adressia tarvitaan?

Vastaukset

Vieras
Vieras

#11 Re:

2011-03-09 22:12:34


 

"Tällä adressilla halutaan osoittaa, että sen allekirjoittaneille on merkitystä avoimella keskustelulla ja myös sillä, että lapsia, henkilökuntaa, vanhempia ja kaikkia kuntalaisia kuultaisiin aidosti tässä asiassa" "Tarvitaan myös totuudenmukaista puhetta siitä millaisista home- ja muista sisäilman ongelmista oikeasti on kyse, koska ilman avoimuuden ilmapiiriä ei voida myöskään vaatia tarpeellisia toimenpiteitä."

 

Esimerkiksi näin, tässä vastaukseksi esimerkit adressin tekstistä. Toteat että selvittelyt ovat menossa. Se on aivan totta, mutta kysynkin miksei kuntalaisten/kaupunkilaisten aktiivisuutta ja mielenkiintoa tällaisia yhteisiä asioita kohtaan tarvita? Miksi adressia ei tarvittaisi?  Mielestäni tarvitaan ja tämä adressi on yksi tapa toimia. Sisäilman ongelmat ovat erittäin yleinen ongelma, jos lähdetään tarkastelemaan vaikkapa yleisesti maatamme, joten kyllä yhteiskunnallisella keskustelulla ja kysymysten asettelulla on oma tarpeensa, yksi tapa tuoda tämä tarve esille on luoda adressi. Vanhempana minulla on täysi oikeus olla kiinnostunut lapsiani koskevista asioista, varsinkin kun he ovat jo useamman vuoden ajan toimineet suurimman osan päivistään sisäilman ongelmista kärsivissä kiinteistöissä. Todettakoon tähän lyhyesti, että adressilla tähdätään yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen ja sen yhtenä päämääränä on osoittaa myös päättäjille,  että nämä ongelmat ovat meille kaikille yhteinen asia. Asia johon halutaan vaikuttaa ja osoittaa että kaupungin rahakirstusta tulee irrota tarvittava pääoma korjauksiin tms. toimenpiteisiin. Adressi tähtää myös siihen, että pienillä lapsilla. jotka eivät vielä pysty asioitaan aktiivisesti ajamaan, on oikeus toimia terveellisessä ympäristössä! Adressilla halutaan osoittaa, että näistä asioista välitetään, mielestäni se nousee kyllä esille tuosta adressin tekstistä, voi tosin olla että minulla on liian subjektiivinen suhde sen tekstiin, koska olen sen itse kirjoittanut.

Ja lopuksi, ennen kaikkea, kuten kommentissa oli niin selvitykset ovat alkaneet  mikä on todella hieno asia, tällä adressilla vaaditaan riittäviä toimenpiteitä niin, että se asia eli sisäilman ongelmat myös tulee hoidetuksi ja lastemme sekä heitä hoitavien/ heidän kanssaan työskentelevien aikuisten terveys säilyy. Minä äitinä teen kaikkeni lasteni terveyden eteen ja haluan että tämä adressi ajaa sitä asiaa. Näistä edellä kirjoittamistani tekijöistä ja osasista esimerkiksi on tämä adressi tehty. Osana adressia on siitä jo syntynyt keskustelu, mikä selvästi osoittaa että tätä keskustelua tarvitaan ja sitä tullaan jatkamaan.

Maarit Tikkanen