BUSSILINJAT 16, 18 JA 55 PALAUTETTAVA ENTISILLE REITEILLEEN

Kommentoitu viesti

viiden tähden palvelua

#15 Re:

08.06.2013 21:57

#6: -

Tässäkään ei mene yhään 16+17 peräkkäin, ainakaan paperilla vaan eroa on vähintään 6 minuuttia. Missä tahansa muualla Helsingissä keskimäärin 12 minuutin vuoroväli olisi hyvää palvelua. Kukaan ei myöskään kiellä kävelemästä raitiovaunu 7A/7B:n ja 1/1A:n pysäkille nimeltä Snellmaninkatu tai Vironkatu, joihin on matkaan Liisanpuistikostakin enimmillään 500 metriä.

 

Bussi 17 on HSL:n suunnitteluohjeenkin mukaan turha. Sen lakkautuksesta koituvilla säästöillä voitaisiin hankkia vaikka telibussit 67:lle joka on yksi suosituimmista linjoista, mutta jota ajetaan aivan liian pienellä kalustolla.

08

10/16
19/17
30/16
44/17
50/16

Vastaukset

Palvelua kruununhakalaisillekin

#16 Re: Re:

2013-06-28 15:34:06

#15: viiden tähden palvelua - Re:

Ehkä tarkoitus on ollutkin linjojen lopettaminen laatimalla huonot reitit, pysäkkivaihtoehdot ja aikataulut. Tällöinhän ei tule matkustajiakaan, jolloin ne voidaan kannattamattomina lopettaa. Nythän linja 17 ajaa kahdesti tunnissa Viiskulman terveysasemalle, josta ei kuitenkaan saa aikoja, eikä päivystysajoille mennä bussilla. Vanha 18 ajoi esim. Mehiläiseen, Hartmaniin tai Dextraan. Kaupungiltapaluuta Kruununhakaan ei voi laskea kahdesti tunnissa ajavan linjan varaan, joka ei kumpaankaan suuntaan edes pysähdy Kaivokadun ja Mannerheimintien risteyksessä, josta olisi vaihtoyhteydet niin raitiovaunuihin, metroon, juniin kuin lentobussiinkin. Sen sijaan 20V pysähtyy heti päätepysäkiltään lähdettyään vajaan 100 päässä Sokoksen kulmassa, vaikka tämä pysäkki on 20V kujettajienkin kertoman mukaan ongelmallinen ja aikataulussa pysymistä hankaloittava.