Suomeen perustuslakituomioistuin

Kommentoitu viesti

myllymamma
Vieras

#26 Onko valtion virasto aina oikeassa?

18.03.2011 16:16

Perustin yrityksen hartiapankin voimalla. Minulle TE-keskus (nykyinen ELY-keskus) lupasi ensimmäisen työntekijän palkkaamiseen 600 euroa palkkatukea. Ensimmäinen erä luvattiin maksaa 3 kk kuluttua. Aika tuli ja hakemukset kaikkine liitteineen asianmukaisesti täytettynä. Olin ostanut kalliin uunin leipomoon. Odotinn Te-keskuksen maksua. Ei kuulunut. Oli virkailija lähtenyt kesälomalle, jättänyt hakemuksen johonkin, sitä etsittiin oikein johtajan voimin. Kun 4 kk oli kulunut, tuskani kasvoi, ei ollut maksaa uunia ja hakemus alkoi matkustella edes takaisin eri virkailijoiden välillä, välillä se oli hukassa. Tästä lähti kahden hengen yritykseen heti hankaluudet. Viimein se tuli 6 kk jälkeen. Monien soittojen ja odottelujen. Soitin itse Sinnemäelle, kerroin koko tarinan. Hän oli "ihmeissään". Sanoi: "kerro sähköpostissa koko tarina, minä selvitän". Näin tein. Ei ikinä kuulunut soittoa, ei sähköpostia eikä muutakaan postia. Kahvila-leipomo onneksi hiljeni sikainfulenssan johdosta, päätin lopettaa 31.12.2009. Hain viimeisten 4 kk palkkatukea joka luvattiin maksaa, kunhan kaikki maksut on maksettu ja kuitit toimitettu TE-keskukseen. Näin tein. Ei maksettu! Tuli kolme riviä selitystä: Ei ole syytä maksaa. Kiitos. Ajattelin, tämä on yrittämisen tukemista kotimaassani. Tuomari vei asian käräjille. Nyt 1 1/2 vuoden jälkeen tuli päätös, ei ole syytä maksaa. En enää yritä.

Vastaukset

Valtioon ja virastoihin pettynyt kerjäläisyrittäjä...
Vieras

#31 Re: Onko valtion virasto aina oikeassa?

2011-03-30 22:37:19

#26: myllymamma - Onko valtion virasto aina oikeassa?

Juuri näin! Me yrittäjät olemme rikollisia. Ei toivottuja nilkkejä. Meille ei kuulu yhtään mitään. Oikeusturvaa ei ainakaan. Virastot ja pykälät jyrää yli. olemme numeroita. Tilastoita. Samat ovat mietteet minullakin 16 vuoden toiminimellä kituuttamisen jälkeen.Yrittäminen ei kannata...Tsemppiä sulle!

oikeudenmukaista kohtelua vaadimmme

#42 Re: Onko valtion virasto aina oikeassa?

2011-06-16 06:36:37

#26: myllymamma - Onko valtion virasto aina oikeassa?

Tälläinen toiminta kansalaisia kohtaan on ihan tyypillistä Suomessa.Tylyä ja välinpitämätöntä.Yleinen positiivisuus,välitttäminen jne ovat maassamme "hakoteillä".Haluaisin kuitenkin kehoittaa että jatkaisit asiankäsittelyä kunnes olet saanut tyydyttävän ja asiallisesti perustellun vastauksen viranhaltijoilta.Minullakin on prosesseja menossa joista en luovu ennen asiallista selvitystä tai mahdollista muutosta.Yritetään yhdessä kannustaen toisia oikeudenmukaisuuteen.