Kotihoidon tuen jakaminen perheiden päätettäväksi

Kommentoitu viesti

Lapseton veronmaksja

#64 Ja me maksetaan

31.08.2013 04:11

Mitäs jos lapsettomana en halua maksaa sitä, että jokaisella lapsella on oma vanhempi hoitajana? Kyllä sitä voi pienenkin lapsen laittaa tarhaan. Ihan turha itkeä jos ei valtio halua verorahoja käyttää tällaiseen turhuuteen. Meillä on koulutetut hoitajat sitä varten. Valintakysymys!

Vastaukset

Tietoa

#68 Re: Ja me maksetaan

2013-08-31 06:05:43

#64: Lapseton veronmaksja - Ja me maksetaan

Tarhapaikka on yhteiskunnalle huomattavasti kotihoidontukea kalliimpi. Pulinat pois, jos tietoa ei ole.

Lapseton minäkin

#74 Re: Ja me maksetaan

2013-08-31 06:38:19

#64: Lapseton veronmaksja - Ja me maksetaan

Minäkin olen lapseton mutta olen puhtaasti sitä mieltä että vanhemmilla tulee olla valinnan vapaus asiassa. Nyt jo tarhapaikat pk-seudulla ovat kivenalla eikä kaikille paikkoja ole. Ja vielä vaikeampaa on niille vanhemmille joista molemmat ovat vuorotyössä. Oletko miettinyt mitkä kulut tulevat tarhan pyörittämisestä? Palkat, paikkojen vuokrat, ylläpito, ruuat, ruokien kuljetukset, siivoukset, tykötarpeet, lelut, pihan laitot, korjaukset, työntekijöistä koostuvat muut kulut (työeläke, sairaudenhoito, verot jne.) kirjanpitokulut jne. joten olen aivan varma että se kotona hoidettu lapsi tulisi varmasti halvemmaksi jos alettaisiin lukuja lätkimään pöytään ja laskemaan.
On tärkeää että vanhemmat viettävät aikaa lapsensa kanssa sitä ei korvaa mikään tarha tai muukaan.


Vieras

#137 Re: Ja me maksetaan

2013-08-31 19:23:28

#64: Lapseton veronmaksja - Ja me maksetaan

Miksi sitten lapsettomana haluaisit maksaa päiväkotihoidosta? Se maksaa enemmän kuin lapsen kotihoito.