EI Tom of Finland -postimerkkiä Suomeen!

Kommentoitu viesti


Vieras

#886 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Päivän tilasto: kirkosta eroamiset

27.04.2014 21:27

#869: J - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Päivän tilasto: kirkosta eroamiset

Niin, siinä olet oikeassa, että jumala ei ole olemassa koska sinä sanot, että on. Jumala ei myöskään ole olemassa siksi, että minä sanon, että ei ole. Jumala ei ole olemassa koska sen olemassaolosta ei kukaan ole koskaan millään tavalla pystynyt antamaan yhtään ainotta pienintäkään luotettavaa todisteen murenaakaan.

Siinäkin olet oikeassa, että jos joku "perustelee" asioita "koska jumala" niin sillä ei todellakaan ole minulle mitään arvoa. Melko harvalle enää on. Niiden määrä kenelle tällä "perustelulla" on arvoa vähenee sukupolvi sukupolvelta. Sanotaan, että luulo ei ole tiedon väärtti. Tämä pätee myös uskoon.

Jos joku haluaa rakentaa elämänkatsomuksensa vanhoille saduille, niin siitä vaan. Niin kauan kun siitä ei ole kenellekään mitään haittaa se ei minua häiritse. Mutta sitten kun siitä on jollekulle haittaa, silloin kun osalta kansalaisista halutaan evätä avioliiton ihmisoikeus syystä "koska jumala", niin silloin se häiritsee.

Vastaukset


Vieras

#948 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Päivän tilasto: kirkosta eroamis

2014-04-28 17:34:16

#886: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Päivän tilasto: kirkosta eroamiset

"Melko harvalle enää on." Niin, tämä kehityskulku on Raamatussa mainittuna hyvin selkeästi! Tarkoitan tällä sitäkin, ettei tässä nykyisessä tilanteessamme ole uskovalle ihmiselle mitään yllätttävää! Sinä saat tietenkin olla asioista omaa mieltä, muttei meidän tarvitse molempien olla sitä sun mieltäsi.

Vaan muiden hommien vuoro taasen ja poistun täältä.