EI Tom of Finland -postimerkkiä Suomeen!

Kommentoitu viesti


Vieras

#1963 Re: Vapaa rakkaus

30.05.2014 12:24

#1962: Mietihän näitäkin. - Vapaa rakkaus

"JEESUS ANTOI ITSENSÄ KUOLEMAAN MEIDÄN EDESTÄMME,"

Tuokin on ihan tarpeeton manööveri KAIKKIVALTIAALLE, HYVÄLLE jumalalle. Jos hänellä on kaikki mahdollisuudet pelastaa luotunsa, minkä ihmeen takia hän päättää tehdä pojan, jota sitten kiduttaa, jotta pienenpieni osa luoduistansa pelastuisi?? Ei järjen kipinää!

Esimerkki: jos minä tiedän että vaarallinen ydinsaastelaskeuma on tulossa, mutta paraikaa naapurissani olevassa kirkossa hallelujaa hoilaava kirkkokansa ei yleistä hälytysmerkkiä kuule, niin vaikka minä kovin halveksunkin kirkonmenoja, niin silti juoksisin ennen suojaan menoa varoittamaan kirkkokansaa että nyt olisi syytä mennä suojaan.

Minä EN toimisi seuraavasti: naulitsen pikaisesti ristiin poikani, raahaan ristin kirkkoon ja sanon kirkkokansalle: minulla on teille elintärkeää asiaa, jonka kerron vain niille, jotka kumartavat tässä ristissä roikkuvaa kuolevaa poikaani. Sitten jätän valtaosan kirkkokansasta (joka ei kumarra poikaani) jatkamaan kirkonmenoja kirkkoonsa ja kuolemaan ydinsaasteeseen ja vien ne muutamat hassut, jotka poikaani kumarsivat, mukanani turvaan väestönsuojaan. Väestönsuojassa sitten toteamme, että tuskaisen kuoleman kohdanneet kirkkoon jääneet hihhulit saivat juuri sen palkan joka saada piti. Järjetöntä! Mutta tämä on karkeasti juuri sama toimintamalli jota raamatun KAIKKIVALTIAAKSI JA HYVÄKSI väitetty jumala käyttää! Ohhoh!

HYVÄ jumala ei kiduttaisi poikaansa, vaan KAIKKIVALTIAANA pelastaisi ihmiset muulla tavoin. Ja jos se pelastaminen jollain kärsimystä tuottamattomalla tavalla on mahdotonta, niin eikö KAIKKIVALTIAS tämänkin nähnyt jo ennen kuin aloitti luomistyönsä? Olisi sitten päättänyt HYVYYTTÄÄN jättää ihmiset kokonaan luomatta ettei kukaan joutuisi kärsimään.

Vastaukset


Vieras

#1976 Re: Re: Vapaa rakkaus

2014-05-30 21:45:43

#1963: - Re: Vapaa rakkaus

 

KYLLÄ NÄIDEN ASIOIDEN KANSSA USKOVATKIN PAINIVAT,  ja emme pääse paljon alkua pidemmällä,  niinkuin ei kukaan asioista jotka ulottuvat todellisuuksiin,  joita emme tavoita,  tätä ei ole tehty meille helpoksi.  Ja jos olisimme vain älyllisen ajattelumme varassa,  jos puuuttuisi  -elämänkokemuksen kautta tullutta JUmalan hyvyyden  tuntemista,  emme paljon asiassa toivoa näkisi.