EI Tom of Finland -postimerkkiä Suomeen!

Kommentoitu viesti

Regulator

#1980 Re: Re: Re: Re: Filatelia ei vie sotaan mitään kansaa...

31.05.2014 01:30

#1979: JuhaniH - Re: Re: Re: Filatelia vie sotaan Venäjän kanssa

Krimin Sota on kuitenkin kaukaista historiaa, eikä sinne sitäpaitsi lähtenyt kuin Suomen Kaarti ja Tarkk´ampujapataljoona...Suurin osa kansasta oli korkeintaan kuullut kaukana meneillään olevasta sodasta ja sanomalehtiäkin oli maassa vain muutama.Niitä lukivat vain ne kaupunkien asukkaat ,joilta lukeminen  sujui ja joilla tietoa maailmasta silloin oli ja varaa tilata lehtiä...Minusta noin kaukainen historia on todella kaukaa haettua nyt tähän keskusteluun,eikä näillä asioilla ole oikein  mitään kytköstä toisiinsa.Miksei sotaa periaatteessa  voisi aloittaa sitten vaikka tulitikkuaskien etiketeistä,mutta yhtään todennäköisempänä en kyllä  pidä sitä että tänne hyökättäisiin jonkun postimerkin takia.Melkoisen ´sodan´sai aikanaan kylläkin aikaan  se tunnettu ,tanskalaisessa Jyllands Posten-lehdessä julkaistu pilakuva, jonka jupakka kyllä muistetaan  vielä hyvin täälläkin mutta arabimaissa kai hamaan maailmanloppuun saakka(ainakin heidän omien puheidensa mukaan) Jotain vähän samanhenkistä on nyt tässäkin postimerkkijupakassa. Ainakin suhteellisuudentaju on monilta tähän keskusteluun kannanottojaan lähettäneeltä karannut suhteessa hyvin samalla tavalla...(onneksi vielä ei sentään pommeja ole uhattu lähettää minnekään,mutta ainakin ´sanan säilä´ on täällä viuhunut ilmassa niittenkin edestä...)

Vastaukset

JuhaniH

#2003 Re: Re: Re: Re: Re: Filatelia ei vie sotaan mitään kansaa...

2014-05-31 22:29:06

#1980: Regulator - Re: Re: Re: Re: Filatelia ei vie sotaan mitään kansaa...

Kiitos asiallisesta kommentista !. Minä olen tarkoittanut, että se postimerkki voisi olla yksi tekijä siinä ketjussa, joka mahdollisesti johtaa Venäjän tai jonkun muun maan hyökkäykseen Suomeen. Siis, jos hyökkääjä olisi Venäjä, niin ei Venäjän presidentti todennäköisesti antaisi hyökkäyskäskyä sen takia, että olisi kiivastunut Tom of Finland-postimerkistä. Tai olisihan se toki periaatteessa mahdollista.

Olen tarkoittanut, että Jumala voisi antaa jonkun maan hyökätä Suomeen ja Jumalan näkökanta voisi olla se, että postimerkin ja muiden samantyylisten lieveilmiöiden takia Jumala määräisi suojelusenkeleitä poistumaan enkelivartiosta Suomen rajoilta. Tämä kuulostaa monesta turhanpäiväiseltä spekuloinnilta, mutta olen kuullut erään tuntemani kristityn miehen nähdeen vähän aikaa sitten unen, jossa Suomen kartan yllä liehuu Venäjän lippu. Minä itsekin olen nähnyt 90 luvulla erikoisen unen.

Siis minun unessa suuri meteori/komeetta lentää Suomen ylitse itään ja putoaa jonnekin Venäjälle aika lähelle Suomen rajaa. Siitä seuraa valtava räjähdys. Seuraavaksi unessani lentokoneita lentää Suomeen Venäjältä ja laskuvarjojoukkoja laskeutuu Suomen maaperälle. Uni oli jotenkin pelottava ja voihan se olla tavallinen painajaisunikin, kun silloin olin lukenut Tungusgan räjähdyksestä ja miettinyt paljon sen kaltaisia asioita. Mutta voi se olla oikea enneunikin, jonka Jumala on minun antanut nähdä. Ja siinä unessani ei ollut asiaa postimerkeistä.