G-junien liikennöintiä jatkettava!

Kommentoitu viesti

Heikki Kaaranen

#5 VR:n tunnetuksi tekemää sanelupolitiikkaa

10.08.2011 21:24

Mitä muuta voi odottaa, jos firman johdossa on olutpanimosta napattu saneerausjohtaja, jonka ainoa tarkoitus on saada firma tuottamaan "voittoa"? Johan sen Jokelan hölmöily osoitti, ettei oikein taida olla homma hanskassa. Silloin höpötettiin lipunmyynnistä ja sen uudistamisesta. Moisen ihmeen piti olla valmis maaliskuussa 2011. Nyt eletään elokuuta, ja tällä hetkellä Suuri Uudistus on odotettavissa syyskuussa. Ken elää, se näkee.

Asiakkaiden palvelu ja eritoten asiakkaiden tarpeiden kuunteleminen ei ole koskaan ollut nykyisen, kapitalismia ja kilpailua leikkivän entisen valtionyrityksen vahvinta osaamisaluetta. Ja mitä lehdistä lukee, ei taida tulevaisuudessa tahti parantua.

Omasta puolestani toivotan G-junan puolesta mielipiteensä ilmaisseille parhainta menestystä ja parempaa tulevaisuutta. Nyt kun valtion omistajaohjauksesta vastaa kokoomuksen sijasta joku muu puolue noin ministerinvirassa, niin toivottavasti ote vähän tiukentuu ja kapitalismia leikkivien yritysten suhteen muistetaan myös yhteiskunnan asettamat vaatimukset, kuten esimerkiksi julkisen palvelun velvoite.

Vastaukset

Hellami

#7 Re: VR:n tunnetuksi tekemää sanelupolitiikkaa

2011-08-11 10:53:47

Nikki Mikkola 

Se on niin väärin, että ihmiset pakotetaan käyttämään autojaan, kun varsinkin talvisaikaan juna on jo Jägessä niin täysi, ettei istumapaikkoja löydy. Ensin houkutellaan kehyskuntiin asumaan hyvien junayhteyksien varjolla ja sitten huononnetaan yhteyksiä. Tosin nämä asiat eivät näytä kulkevankaan viranomaiselta toiselle viranomaiselle (kunta > < VR).

Suojellaanko luontoa niin, että ajellaan yksinään autoilla ruuhkassa? Ei todellakaan. Näkisin, että VR:n tulisi rakentaa lisää raiteita ja palkata henkilöstöä liikenteen parantamista varten. Valtion tulee tukea kaikin mahdollisin toimin VR:n liikennettä, ettei autoraitit tukkeutuisi ja ympäristö saastuisi. Järvenpään Saunakallio on iso taajama, lienee jo 6000 asukasta, joista suurin osa aikuisväestöstä kantaa kuukausittain Jägeen veroeuronsa ja lisää rakennetaan koko ajan. Toinen paikka on Kyrölä, minne pitäisi saada useampia kulkuyhteyksiä, kun uusi kotialue valmistuu kovaa vauhtia. Jotkut jopa uskoivat voivansa käyttää junaa kulkuunsa töihin. Tuusulanväylä on jo niin tukkoinen nykyisin, etten itse lähde sinne juuri koskaan, kuin pakon sanelemana. Juna tuo ja juna vie, mutta keitä tulevaisuudessa, ettei vaan  herätä  tulevaisuuden saasteympäristöön???