G-junien liikennöintiä jatkettava!

Heikki Kaaranen

/ #5 VR:n tunnetuksi tekemää sanelupolitiikkaa

10.08.2011 21:24

Mitä muuta voi odottaa, jos firman johdossa on olutpanimosta napattu saneerausjohtaja, jonka ainoa tarkoitus on saada firma tuottamaan "voittoa"? Johan sen Jokelan hölmöily osoitti, ettei oikein taida olla homma hanskassa. Silloin höpötettiin lipunmyynnistä ja sen uudistamisesta. Moisen ihmeen piti olla valmis maaliskuussa 2011. Nyt eletään elokuuta, ja tällä hetkellä Suuri Uudistus on odotettavissa syyskuussa. Ken elää, se näkee.

Asiakkaiden palvelu ja eritoten asiakkaiden tarpeiden kuunteleminen ei ole koskaan ollut nykyisen, kapitalismia ja kilpailua leikkivän entisen valtionyrityksen vahvinta osaamisaluetta. Ja mitä lehdistä lukee, ei taida tulevaisuudessa tahti parantua.

Omasta puolestani toivotan G-junan puolesta mielipiteensä ilmaisseille parhainta menestystä ja parempaa tulevaisuutta. Nyt kun valtion omistajaohjauksesta vastaa kokoomuksen sijasta joku muu puolue noin ministerinvirassa, niin toivottavasti ote vähän tiukentuu ja kapitalismia leikkivien yritysten suhteen muistetaan myös yhteiskunnan asettamat vaatimukset, kuten esimerkiksi julkisen palvelun velvoite.