Vastustamme Valviran aikeita puuttua kilpirauhasongelmien hoitoon

Kommentoitu viesti

Lähettäkää palautteita

#478 Palaute oikeusasiamiehelle

19.11.2014 21:11

Oikea osoite palautteelle on oikeusasiamies. Valvira on saanut sadoittain palautteita mutta ei välitä yhtään. Lähettäkää kaikille kansanedustajille ja oikeusasiamiehelle. Näin tieto tästä leviää. Nyt Valvira ei kerro mihinkään että on saanut palautteita.

Vastaukset

Siddni

#479 Re: Palaute oikeusasiamiehelle

2014-11-21 11:52:10

#478: Lähettäkää palautteita - Palaute oikeusasiamiehelle 

 Olen lähettänyt kirjeen Huoviselle ja Rädylle sekä kahdelle muulle kansanedustajalle. Ainoa joka vastasi oli Ari Jalonen, joka on asiaa eduskunnassa esitellytkin. Valviralta sain vastauksen :"Valvira siis ei ole ”kieltänyt” minkään kilpirauhasvalmisteen määräämistä. Valvira on puuttunut eräiden lääkäreiden toimintaan, jotka Valviran arvion mukaan ovat monia  potilaitaan tutkineet puutteellisesti ja hoitaneet potilasturvallisuutta vaarantavalla tavalla. Hoitavan lääkärin tehtävänä on huolehtia potilaan tarpeellisesta ja turvallisesta lääkehoidosta ja tehtävä potilaalle tarpeenmukainen hoitoonohjaus."

Nyt yritän tapella itselleni Thryroid reseptin uusintaa, mutta kukaan ei enää suostu uusimaan. Olis kuin taistelis tuulimyllyjä vastaan. Vastaus terveyskeskuksessa on vain, että meillä on tällainen periaate päätös, sama juttu työterveydessä ja YTHSssä. Kukaan ei vaan perustele miks. Ei naurata ei. Mun järkeen ei käy MIKSI en saa lääkettä, mikä auttaa vaivoihini, vaan miksi minun pitää siirtyä taas mono Thyroxiinin käyttäjäksi ja saada vaivat takas jokapäiväiseen elämään?