Santahaminan kaikki ampumatoiminta lopetettava heti!

Kommentoitu viesti

Armeija korpeen

#5 Re:

07.10.2011 13:01

#3: -

Miksi ihmeessä, Santahaminan toiminta on ollut aikaisemmin sillä tasolla kuin sen näin lähellä asutusta ja pääkaupungissa kuuluu olla. Esimerkkinä mainittakoon suurimmalle osalle maalta muuttaneille upseereille ja kiväärimiehille, että 60- ja 70 luvulla ammuttiin koko vuoden aikana Santahaminassa 5-6 päivää tykeillä ja silloin kesto oli tunnin, puolentoista luokkaa päivässä ja 10-15 päivää räkäpäillä kestoltaan noin tunnin päivässä. Nyt kun asutus ja väkiluku kyseisellä Laajasalon alueella on huomattavasti kasvanut pitäisi ammunnan kaiken "kaupunkilaisjärjen" mukaan olla vielä huomattavasti vähäisempää ellei kokonaan kiellettyä näin lähellä tiivistä asutusta.

Vastaukset

Olli sandikan puolustaja henkeen ja vereen!

#30 Re: vastine huuhaa-juttuun!

2013-02-04 19:53:07

#5: Armeija korpeen - Re:

Kuinka moni koiran omistaja+autoliikenteen aiheuttaman jatkuvan taustamelun kuunteluun tottunut, on pysähtynyt näitä kuuntelemaan? Ei kukaan vastaan ja en omista sen paremmin koiraa, kuin autoakaan (sen sijaan liikun fillarilla, kuten stadilaisittain onkin järkevää, samoin joukkoliikenteen käyttäminen). Minua ei koskaan Vuosaaressa syntyneenä ja sandikassa RauK:n käyneenä 1969, ole häirinnyt nk. melu moisesta, mutta sen sijaan autoliikenteen aiheuttama melu sitäkin enemmän koska kärsin tinnituksesta=korvan jatkuva soiminen! Minun ystäväpiiriini kuuluu(vuosikymmenten mukana tumia) koulu-ja muita ystäviä jo 1950-luvulta asti. Yksikään ei valita aseiden melusta (asuvat tammisalossa, laajasalossa ja kuliksessa), mutta kylläkin autoliikenteen jatkuvan lisääntymisen tuomasta haitasta, jota näköjään nykyajan "pehmonallet" eivät edes tiedosta! Psykologit kyllä ovat todenneet jo aikoja sitten, että jatkuva taustamelu (autoliikenne mm.) lisää huomattavasti ihmisen stressiä! Siis sandikka on väärä osoite, jos meluhaittoja halutaan kritisoida!

Sotaveteraanin poikana kannatan Sandikan puolustusvoimien hallussa olevana alueena olevan täysin järkevät syynsä! Ilmeisesti kannattaisi valittajien siirtyä vaikka Utsjoelle, tai onhan niitä tyhjenevällä maaseudulla vaikka muille jakaa. Siellä on hiljaista, kun olen kiertänyt Suomea ristiin rastiin. Onko pakko pitää koiraa, ja puolustella sen kannalta asiaa, emmekö me ihmiset sentään ole tärkeämpiä.? Kun joku kriisi sattuu ovat moiset ammuntojen vastustajat varmaan ensiksi painumassa nk. käpykaaartiin. Käpyjen keräys oli itäsuomessa vaimoni muistin mukaan tuottavaa työtä. Kannattaa elvyttää se "yritystoiminta" uudelleen, tämä näin vihjeenä ja sanoisin ei ole meluhaittoja Suomen suurilla saloilla, paitsi koirien ulvonta?

 

Eläkkeellä oleva kriminaalitutkija

#35 Re: Re:

2013-10-21 14:24:06

#5: Armeija korpeen - Re:  

 Taitaa olla adressin aloittajan oma kirjoitus kun yhtäläisyyksiä löytyy muista hänen kirjoituksistaan lähes 70 %

 

Itse asiaan, Santahaminan historian vuoksi, pidettävä nykyisessä käytössä ilman rajoituksia.