Adressi kristillisten arvojen ja uskonnonopetuksen puolesta

Kommentoitu viesti

Jokuvain
Vieras

#501

25.11.2010 21:19

Kommunismi on aate ja sillä ei ole mitään tekemistä uskontojen kaatamisessa. Ikävä kyllä kaltaisesi hourupäät sekoittavat Neuvostoliiton ja kommunismin. Kommunismi != neuvostoliiton toimintatavat. Käsittelet kommunismia valtiona(väärin) ja kuvittelet sen yrittäneen hävittää kristinuskon(väärin, NL ehkä sopisi tähän paremmin).

Näen oman typeryyteni ja riittämättömyyden ja niin näen varsinkin riittämättömyyden "jumalan" kohdalla. Mitään saanut aikaan.

Ohhoijaa, taas tuota pelastussuunnitelma jutskaa. :/ Keksikää parempi satu. Uskotko raamatun olevan totta ja jumalan sanaa? Raamattu on a) kokoelma b) ihmisten kirjoittama. Jos ihmisellä on perisyntiä tai ihminen on riittämätön, mikä estää häntä kirjoittamasta ohi totuuden tai liittolemasta sitä. Entäpä miksi Raamatusta on jätetty kirjoja pois? Sen takia, että ne saattaisisivat Raamatun huonoon valoon.

Syy miksi kristinusko oli järkevä ja voimakas keski-ajalla on se, että sillon ei ollut käsitettä "tiede". Nyt kun tiedetään enemmän, voidaankin huomata asioita, jotka ovat raamatussa, mutta eivät kyllä tässä maailmassa pidä paikkaansa.

Raamattua voisi pitää kokoelmana viisauksia ja tarinoita, joita sitten on muokattu sopivaksi, että se olisi mukamas jumalan sanaa.

Tietämätön, nimimerkkisi kyllä sopii sinulle.

Vastaukset

Vieras
Vieras

#502 Re: OLET VALEHTELEVA JA PETKUTTAVA ATEISTI

2010-11-25 21:40:43

#501: Jokuvain -  

EI KUKAAN USKO SINUA, SAAT HÄIPYÄ POIS TÄSTÄ!

Tietämätön edelleen
Vieras

#503 Re:

2010-11-25 21:42:26

#501: Jokuvain -  

Tietämätön olen, totisesti! Sinä sen sijaan hallitset tiedon, Raamatun synnyn ja ymmärrät monia asioita. Yhtä viisas en ole. Yliopistotutkintoni luonnnontieteen alalta ei minua ole auttanut ymmärtämään ihmisen ja elämän alkuperää tai tarkoitusta. Minä tarvitsen Jumalaa. Hän on se, joka on riippumaton kaikesta ja siksi Häntä ei voi selittää. Hän pystyy vaikuttamaan luomissaan ihmisissä, jotka Raamatun ovat kirjoittaneet.  Hän on ilmoittanut itsensä ja Hänet voidaan löytää ei järjen,vaan nöyrtymisen kautta. Raamatussakin kerrotaan, että sana rististä on hullutus niille jotka eivät sitä halua ottaa vastaan. Kun sanot minua hourupääksi, todistat siinäkin Raamatun sanan oikeaksi. Sinä et tarvitse Jumalaa - ainakaan nykyisessä elämäsi vaiheessa. Jos joskus alat ajatella toisin, muista, että Hän on valmiina löydettäväksi.