VAADIMME MUUTOSTA SUSIPOLITIIKKAAN: KANSALAISALOITE

Kommentoitu viesti

Oikean susialueen asukas

#3870 Re: Re: Re: Maalaisjärjen pötypuhetta

29.05.2012 13:44

#3861: Maalaisjärki - Re: Re:  

Vai olet sinä sellainen koiranomistaja, että asut (puheidesi mukaan) susialueella, ja pidät koiraasi irti omalla maallasi, ja jos susi vie koirasi, niin so what, sanot sitä omaksi viaksesi. 

Tässä kommentoinnissasi ei rationaalisen ajattelun kehys ole kunnossa, koska jos asuisit todellisella susihaitta-alueella, niin koirasi olisi ollut jo aikaa sitten mennyttä kalua, ja toisekseen sinut pitäisi vastuuttomana koiran pitäjänä panna koiranpitokieltoon, olethan puheesi mukaan täysin välinpitämätön lemmikkikoirasi hengen suhteen.

No, tosiasioihin palataksemme on täysin katsojan silmässä se mikä on susialuetta, jota et ole nähnytkään (koska koirasi siis on vielä hengissä), hyvinkinpä asut susialueella....  herttanen aika sentään tuota ymmärtämättömyyttä, jolla puhut itseäsi pussiin....

Valistunut arveluni on, että asut satojen kilometrien päässä susihaitta-alueista enkä usko koko koiran omistajuuteesi, eihän lemmikkikoiran hengissä pysymisestä kukaan voisi tuohon malliin möläytellä edes teoriassakaan, vaikkei uskoisi todellista uhkaa olevankaan...

Tässä taas näkyy, että sieltä se suojelu kumpuaa, missä ei tiedetä tilanteesta höykäsen pöläystä ja vaikuttimet suojelupuheisiin tulevat ymmärtämättömyydestä, välinpitämättömyydestä, kiusanteosta tai jopa uskonnon omaisesta hulluudesta, en käy arvioimaan mikä näistä mahtaa kuvata parhaiten omaa taustaasi...

Olen aina oppinut luottamaan realiteetteihin ja todistusaineistoon (enkä niiden kanssa ristiriidassa oleviin puheisiin), ja virtuaalisen koirasi elossa olo on tällainen fakta, että susialue on teikäläisestä kaukana.  Realiteettien merkityksen opetti minulle aikanaan oma enoni (kiitos hänelle siitä!), kun keskenkasvuisena opettelin tupakan polttoa navetan takana lukitussa p-ka huussissa ja savu tietenkin nousi sieltä enon silmiin ja sieltä poistuessani vielä kiistin, että vaikka kuinka olisi savua tullut niin en ole polttanut.  No, eno uskoi enemmän realiteetteja kuin puhetta, sain ansaitusti selkääni ja unohdin ikiajoiksi moisen tupakanpolton (onneksi!).

Realiteetit ne tässäkin ajaa puheiden ohi, hyvää päivänjatkoa kuitenkin sinulle susialueen kansalainen, vaikka pajunköyttä syötätkin....

Vastaukset

Maalaisjärki

#3883 Re: Re: Re: Re: Maalaisjärjen pötypuhetta

2012-05-30 11:54:46

#3870: Oikean susialueen asukas - Re: Re: Re: Maalaisjärjen pötypuhetta

Tämä on kumma palsta on kun täällä väkisin väännetään kaikki susien puolesta puhuvat maalla asuvat koiranomistajat valehtelijoiksi.

Asuinkuntaani ei viitsi syystä ja toisesta mainita, mutta Pohjoispirkanmaalla lähellä Keski-Suomea ollaan.

Olen itse nähnyt suden juoksevan pihamme läpi. Sen jälkeen menin koirieni kanssa ulos, ja koirien reaktioista (pysyivät normaalista poiketen aivan jalkojeni juuressa ja murisivat) tiesin että havaintoni oli oikea. Lähin lauma jossa on pannoitettu susi, ei ole sekään kovin kaukana. Jos joku päivä käy niin että kohtaaminen suden kanssa päätyy koiran hengenmenoon, niin en todellakaan voi syyttää asiasta sutta, joka tekee vaistonsa ja luontonsa mukaan.

Voin puhtaalla omalla tunnolla väittää että koirani saavat parasta mahdollista hoitoa. Ne saavat asua sisällä ihmisten keskellä ja pääsevät joka päivä (VALVOTTUINA) juoksemaan vapaana OMALLA MAALLA. Se, että koiraa pidetään vapaana, ei tarkoita sitä että se jätettäisiin yksin ulos juoksentelemaan oman onnensa nojaan, senhän kieltää jo lakikin. Jos todella olet sitä mieltä että minulle pitäisi asettaa koiranpitokielto niin laitappa yhteystietosi tälle palstalle niin otan sinuun yhteyttä ja voidaan sitten yhdessä kutsua eläinlääkäri ja eläinsuojeluvalvoja paikalle toteamaan koiranpitokiellon tarve!

Minun koirani eivät ole niitä jotka asuvat kurjassa pienessä häkissä tai ketjun päässä omien paskojensa ja kusiensa keskellä 24/7!

Sinä sen sijaan olet omalla tietämättömyydelläsi ja ahdasmielisyydelläsi tehnyt omassa päässäsi sudesta ihmisen kaltaisen ihmisen tavoin ajattelevan paholaisen joka muka vartavasten kyttää koiria jokaisen nurkan takana. Näin asia ei todellisuudessa ole, vaan susialueella todellakin voi elää myös koirien kanssa.