Kannabis lailliseksi

Kommentoitu viesti

edelleen se kukka-hattu täti josta diilerisi sinua varoittaa

#3714 Ehkä

06.06.2012 23:45

Ehkä kannabis pitää laillistaa niin itse aine sekä sen käyttäjät saavat saman statuksen ja kohtelun kuin alkoholin käyttäjät. Jää pois salassa polttelu, trendikkyys kun kaikki muutkin tekevät sitä ja lainlaatijat saavat vapaat kädet. Voi avoimesti ihailla tai halveksia kyseistä ainetta tai sen käyttäjiä.
Eiköhän alkoholista sekä kannabiksen pitkäaikais käytöllä ole vakavia seurauksia joka tapauksessa. ei kännissä örveltävä ihminen ole kaunis näky mutta sumea katseinen, takelteleva, kuumeisen oloinen tai yli-vilkas pössyttelijäkään ole mukavaa seuraa,vai? Kannabiksella ja skitsofrenialla on pitävä tieteellinen yhteys samoin kuin alkoholilla ja maksa vaivoilla. Päivät menevät hukkaan käytti liikaa alkoholia tai kannabista vai mistä kaikki sairaala tarinat tulevat? On tietysti käyttäjiä joille kannabis ei ole ongelma eikä tuo ongelmia, sitten taas ne jotka siirtyvät kovempiin aineisiin kuten alkoholin kanssa voi käydä myös. Turha kumpaakaan ainetta on ylistää liikaa koska itse olen nähnyt, kuullut mitä molemmat saavat pahimmillaan aikaa, dokumentit kertovat faktaa sekä lähi ympäristössä on surullisia elämän tarinoita myös.
Sama keskustelu käytäisiin jos alkoholi ja tupakka olisivat kannabiksen tilalla. lääke kannabis on sitten asia erikseen.

Vastaukset

Jari Vuoksenranta
Jyväskylä

#3724 Re: Ehkä

2012-06-20 19:30:13

#3714: edelleen se kukka-hattu täti josta diilerisi sinua varoittaa - Ehkä Ehkä kannabis pitää laillistaa niin itse aine sekä sen käyttäjät saavat saman statuksen ja kohtelun kuin alkoholin käyttäjät. Jää pois salassa polttelu, trendikkyys kun kaikki muutkin tekevät sitä ja lainlaatijat saavat vapaat kädet. Voi avoimesti ihailla tai halveksia kyseistä ainetta tai sen käyttäjiä.

Paljon samalla linjalla itsekin, MUTTA käyttö pitäisi tapahtua VAIN JA AINOASTAAN jokaisen kodissa (kossu + puisto ongelma).

Itse asiassa haluaisin että tulisi (rike-)sakko julki polttamisesta.