Tornion ensihoito- ja sairaankuljetusten laatu on säilytettävä

Kommentoitu viesti

Ilkka Kapraali
Vieras

#325 Matille #323

07.12.2010 23:17

Matti: "Hiustenhalontaa. Lautakunnan päätös..."
Edelleenkin sanon, että työryhmät, toimikunnat yms. ovat vain valmistelevia elimiä. Jos joku on niin nössö, ettei uskalla olla eri mieltä valmistelijan kanssa, niin sille en voi mitään. Itse kyllä uskallan. Muistaakseni Gunnar Kourilehto sanoi mielenosoituksessanne, ettei hän ollut tiennyt mitään koko kilpailutustyöryhmän esityksestä. Ei siis ainakaan hän tehnyt KILPAILUTUKSELLE MYÖNTEISTÄ päätöstään työryhmän pelossa.

Matti: "Ei olisi! Tänään huomasin että rikkoo samalla kuntalain 17§:ä, joten laitoin tuosta liitteen menemään aiempiin asiapapereihin..."
Hyvä, hyvä! Jos tarkoitat niillä "aiemmilla asiapapereilla" valitusta hallinto-oikeuteen, niin olemme samaa mieltä: annetaan oikeuden päättää! Jos löydät vielä lisää perusteluita valitukselle, niin aina vain parempi. Lupaan, että jos minulla tulee mieleen jokin hyvä lisäperuste, niin vihjaan sinulle. Tarkoitin tuolla "eiköhän olisi parasta odottaa" -ilmauksella, että turha tuosta on enää käydä juupas-eipäs-keskustelua, sillä sen juridisen pätevyyden ratkaisee oikeus, ei se mitä mieltä sinä, minä tai joku muu yksittäinen henkilö on asiasta.

Matti: "oisin eri mieltä vielä sittenkin kun asia ois päätetty."
Hyvä, Matti! Sinusta tulisi hyvä ja periaatteistaan kiinni pitävä poliitikko. En minäkään ole mielipidetttäni muuttanut tässäkään asiassa. Olen YHÄ EDELLEEN samaa mieltä kuin olin keväällä ja alkukesällä 2007 kilpailutustyöryhmässä, olen edelleen samaa mieltä kuin olin kh:ssa 18.6.2007, olen edellen samaa mieltä kuin olin kilpailutustyöryhmässä 13.4.2010, siis että ensihoito-sairaankuljetus pitäisi Torniossa järjestää kunnan omana toimintana. En siis ole muuttanut mielipidettäni, vaikka muut ovat tehneet asiasta toisenlaisen päätöksen. Ja ihmeitä pitää tapahtua, jos olen eri mieltä, kun/jos vielä joskus olen päättämässä ko. asiasta.

Tuolla ilmaisullani "että eri mieltä pitää olla silloin, kun asiaa käsitellään, eikä vasta muutamaa kuukautta tai vuotta myöhemmin" tarkoitin sitä, että ainakin minusta vaikuttaa suorastaan raukkamaiselta selittelyltä ja vastuunpakoilulta, kun muutaman kk:n tai muutaman vuoden kuluttua alkaa selitellä, että oikeastaan olinkin eri mieltä kuin lautakunnassa tai kaup.hallituksessa pöytäkirjojen mukaan olin (Gunnar Kourilehto ja Outi Keinänen).

Vastaukset

Matti Suopajärvi
Vieras

#326 Re: Matille #323

2010-12-07 23:36:29

#325: Ilkka Kapraali - Matille #323 

Jepjep,

"Edelleenkin sanon, että työryhmät, toimikunnat yms. ovat vain valmistelevia elimiä. Jos joku on niin nössö, ettei uskalla olla eri mieltä valmistelijan kanssa, niin sille en voi mitään."

Nähtävästi markkinaoikeus on nössöjen klubi:)

Tea Taskila kirjoitti Pohjolan Sanomissa että nykyisen palveluntuottajan henkilökuntaa ei käytetty kilpailutuksen valmistelussa koska se olisi sulkenut heidät tarjouskilpailun ulkopuolelle.

m