Airakselan koulu säilytettävä!

Kommentoitu viesti

Eurosta kiinni

#24 Säästöjä saatava ja heti

21.11.2012 17:42

Tässä kaupungilla on mahdollisuus saada säästöjä aikaiseksi paljon helposti ja nopeasti, eikä se edes vaikuttaisi koululaisten koulumatkoihin, koska linja-autoilla ja takseilla he kulkevat nytkin, ainoastaan ne muutamat oppilaat, jotka asuvat koulun lähellä ei heidänkään tarvitsisi kävellä, vaan pääsisi mukavasti lämpimällä kyydillä turvallisesti koulun pihaan asti ja takaisin. Jos vaihtoehtona on koulun säästäminen ja verojen korottaminen, niin EI KIITOS. Pienistä puroista syntyy valtameret. Kaikkien on uhrauduttava yhteisenedun nimissä, vaikka se ei olisikaan omanedun mukaista, aivan kuten airakselassa on jo totuttukkin tekemään.

Vastaukset

Aito alkuperäinen kyläläinen

#26 Re: Säästöjä saatava ja heti

2012-11-22 12:42:10

#24: Eurosta kiinni - Säästöjä saatava ja heti

Valitettavasti kirjoituksestasi paistaa läpi se ettet ole itse joutunut kulkemaan pitkiä matkoja koulussa.Itse olen sen tehnyt ja voin sanoa että sei se ollut "herkkua" yläaste ikäisestäkään eteenpäin.Se vei joka päivä 2 tunita siitä ajasta pois jota olisi voinut käyttää läksyjen tekemiseen ym. harrastuksiin. Se jos mikä eriarvoistaa tosi paljon.On tosiaankin aika "halpamaista" yhdistää säästöjen saaminen Airakselan kouluun!Kyllä ne säästöt pitäisi tehdä sieltä kaupungin "iso palkkaisten" joutavien kohdalla ja sen kalliin keskustan montun osalta!Mutta niinhän se menee että lapsilta ja vanhuksilta on niin helppo viedä! Vaikka säästöjä ei tulisikaan juurikaan...Saaristokaupungista oppilaita Airakselaan niin pääsevät nauttimaan maalaiskoulun eduista. Ei ne uudet koulurakennuksetkaan halpoja ole.