Airakselan koulu säilytettävä!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Airakselan koulu säilytettävä!.

Aito alkuperäinen kyläläinen

#26 Re: Säästöjä saatava ja heti

22.11.2012 12:42

#24: Eurosta kiinni - Säästöjä saatava ja heti

Valitettavasti kirjoituksestasi paistaa läpi se ettet ole itse joutunut kulkemaan pitkiä matkoja koulussa.Itse olen sen tehnyt ja voin sanoa että sei se ollut "herkkua" yläaste ikäisestäkään eteenpäin.Se vei joka päivä 2 tunita siitä ajasta pois jota olisi voinut käyttää läksyjen tekemiseen ym. harrastuksiin. Se jos mikä eriarvoistaa tosi paljon.On tosiaankin aika "halpamaista" yhdistää säästöjen saaminen Airakselan kouluun!Kyllä ne säästöt pitäisi tehdä sieltä kaupungin "iso palkkaisten" joutavien kohdalla ja sen kalliin keskustan montun osalta!Mutta niinhän se menee että lapsilta ja vanhuksilta on niin helppo viedä! Vaikka säästöjä ei tulisikaan juurikaan...Saaristokaupungista oppilaita Airakselaan niin pääsevät nauttimaan maalaiskoulun eduista. Ei ne uudet koulurakennuksetkaan halpoja ole.

Laura

#27 Ei ainakaan kasvava kylä, jos koulu lähtee

06.12.2012 21:42

Koulu ja päiväkoti on yksi painavimmista syistä miksi muutimme Airakselaan joitain vuosia sitten. Silloin puhuttiin virkeästä kyläkoulusta ja sitä se edelleen on. Airakselasta on puhuttu kasvavana kylänä, mutta ei se ainakaan lapsiperheitä enää houkuttele, jos koulu lakkautetaan. Voi tulla moni talo myyntiin, jos lakkautus toteutuu, toivottavasti ei. Entä säilyykö päiväkotikaan, jos koulu ja lapsiperheistä osa lähtee?
Koulun lakkauttamisesta tai kuulemistilaisuudesta ei tullut mitään tietoa muuten kuin puskaradion kautta, joten informointi oli hoidettu todella huonosti...
Aukku

#28 Hyvä ja terveellinen kyläkoulu

24.03.2013 20:16

Olen itsekin aikoinani käynyt kyseistä Pysäkin ala-astetta. Opettajat olivat jo silloin ammattitaitoisia ja hyvin oppi meni perille, vaikka samalla tunnilla opetusta oli 3-6 luokkalaisille. Täysin hullu ajatus on, jos Airakselan koulu lakkautetaan, aivan hyvin sinne voisi vaihteen vuoksi kuljettaa kaupungin lapsia, jos kerran kaupungissa on niin täyteen ahdettuja luokkia. Kyläkoulua voisi markkinoida kaikille niille, jotka eivät halua käydä homekoulussa koulua.
Anne Bäck
Adressin tekijä

30.05.2013 19:48

Taistelut on taisteltu ja joudumme taipumaan koulun lakkautukseen. Addressi sulkeutuu. Kiitos kaikille meitä tukeneille!