Helsingin joukkoliikenteen heikentäminen
Kommentoitu viesti
Tapio Keihänen |
#112 Sunnuntaipyöräilyä ja työmatka-ajoa, osa 503.02.2013 14:44Tähän mennessä tapahtunutta: Mikä pyörätie? Missä? Oliko jalkakäytävä tarkoitettu ajoneuvoliikenteeseen? Kasvi kasvaa! Leikkimielinen autoilija leikkii pyöräilyä, mutta lopuksi päätyy puoliksi ajoradalle, puoliksi pyörätielle! Pyöräile metsään keskellä kaupunkia! Turismi on monelle elinkeino! Matkamme lähestyy loppua ja on loppuyhteenvedon aika. Merikannontien reitistä tekemäni päätelmä on, että kyseinen reitti soveltuu lähinnä tosiaan aurinkoisten sunnuntaikesäpäivien pyöräilyyn, vaikkapa koiraa leppoisesti Jopolla ulkoiluttaen, http://goo.gl/maps/147qV. Sen sijaan päivittäiseen työssäkäyntiin käyttäisin mieluummin jotain nopeampaa, sujuvampaa ja turvallisempaa reittiä. Erityisesti siinä tapauksessa, etten asu jossain siellä Munkkiniemen suunnalla. Kuten esimerkiksi Mechelininkatua, jolta toivottavasti saadaan kitkettyä jollain konstilla myös tuo jalkakäytävillä pysäköinti: http://goo.gl/maps/8mCcQ. Kiitokset katsojillemme, kiitokset lukijoillemme. Käsikirjoittajat miettivät jo jatko-osaa! |
Vastaukset
Ääneen ajattelija |
#113 Re: Sunnuntaipyöräilyä ja työmatka-ajoa, osa 52013-02-03 15:38:53#112: Tapio Keihänen - Sunnuntaipyöräilyä ja työmatka-ajoa, osa 5 Onhan se näppärää, että Mechelininkadun uusia pyöräkaistoja markkinoidaan nimenomaan turvallisuudella. Lopputuloshan tulee olemaan ajoratojen tasalla kulkeva 1,5-metrinen punainen kaista. Sillä pääsee taistelemaan elintilasta vieressä ohi ajavien henkilöautojen kanssa, joiden ajokaistat puolestaan on kavennettu kolmeen metriin. Mikä kohta tässä on turvallista? Mihin kuvittelet autojen pysähtyvän jatkossa esim. lastausta varten? Ei pyöräkaistalla ja jalkakäytävällä pysähtyminen ja pysäköiminen tällä systeemillä vähene vaan lisääntyy. Pysäkkien poistaminen tulee tietenkin lisäämään autoilua, kun muut vaihtoehdot (pyhää pyöräilyä lukuunottamatta) on poistettu valikoimista. Joko liikennesuunnittelijat ovat tyhmiä, tai sitten tämä onkin tarkoitus. |
Ei savua ilman puita |
#115 Re: Sunnuntaipyöräilyä ja työmatka-ajoa, osa 52013-02-03 18:18:15Pyörätieverkon suunnittelua ohjaa periaate, että joka paikassa mistä pääsee ajamaan autolla on oltava myös pyörätie, olipa sen käyttäjiä viisi tai kymmenen. Sitä vaatii pyöräilijöiden turvallisuus ja liikkumismuotojen tasavertaisuus, mutta esimerkiksi asumisen tasavertaisuus ei näytä vaativan asunnottomuuden yhtä kiireellistä poistamista, vaikka kadulla yöpyminen on myös aika turvatonta. Paljon muutakin eriarvoisuutta tässä kaupungissa on toistaiseksi siedettävä ja odoteltava, että sitä saadaan pikkuhiljaa poistetuksi. Mechelininkadun ja monen muun kadun pyöräilyolot paranisivat ilman erillisiä pyöräteitäkin, jos autoliikenne saataisiin tiputetuksi murto-osaan nykyisestä, niinkuin täällä on jo todettukin. Se ei vaan ole muodissa niinkuin pyöräily, vaikka se olisi hiilidioksidipäästöjen takia paljon tärkeämpää. Nehän ovat toinen syy, jolla pyöräteiden välttämättömyyttä perustellaan. Pyöräteiden olemassaolo ei Helsingin tapaisessa kaupungissa yksin autoilua vähennä, ellei sitä kyetä muuten rajoittamaan. Todennäköisempää on, että kun joukkoliikenteen maksut kallistuvat ja palvelu heikkenee, niin pyöräilijöitä tulee lisää sen käyttäjistä. Minäkin pyöräilin tänään Merikannontiellä ja sujui ihan mukavasti. Ja jos pyörätielle työntyviä autoja ei saa sillä kadulla kuriin niin miten sitten jollain muulla. |
Arvoitus |
#120 Re: Sunnuntaipyöräilyä ja työmatka-ajoa, osa 52013-02-03 22:43:31#112: Tapio Keihänen - Sunnuntaipyöräilyä ja työmatka-ajoa, osa 5 Tässä jatko-osa: Etsi kuvasta pyörätie. http://tjh.fi/kvt/2013-01-14-bulevardi-hietalahdentori-lumikasa.jpg |
Itämeri EI ole akkuteollisuuden kaatopaikka
JUMALAN KYMMENEN KÄSKYÄ!
Lohjan synnytyssairaalaa ei saa lakkauttaa!
Haluaisitko muuttaa jotakin?
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa. Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman? Aloita kansanliike luomalla adressi.
Aloita oma adressiMuita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Ympärivuorokautinen päivystys on säilytettävä Kouvolan Ratamossa
15947 Luotu: 25.04.2024
Nyt riittää! Orpon hallituksen on erottava
12343 Luotu: 15.07.2023
Espanjan sivuaineopetus säilytettävä Jyväskylän yliopistossa
825 Luotu: 29.04.2024
Luohuan koulun puolesta
717 Luotu: 24.04.2024
Aso-asukkaita ei saa säätää vuokralaisiksi
2442 Luotu: 08.04.2024
Ruotsinkylän kyläkoulu säilytettävä!
394 Luotu: 27.04.2024
Meilahden autonomisen sosiaalikeskuksen puolesta
280 Luotu: 29.04.2024
Oinasjärven koulun kolmiopettajaisuuden säilyttäminen
274 Luotu: 29.04.2024
Kouluvalmentaja säilytettävä Mouhijärven yhteiskoululla
221 Luotu: 28.04.2024
Luhalahden ryhmiksen ja koulun puolesta
179 Luotu: 26.04.2024
Rauman kyläkoulut säilytettävä osana kouluverkkoa
1317 Luotu: 23.04.2024
Jättipäiväkotien perustaminen on lopetettava
2121 Luotu: 10.02.2024
Adressi Kaukajärven terveyspalveluiden säilyttämisen puolesta
897 Luotu: 15.04.2024
ADRESSI TAMPEREEN SEUDUN VINTTIKOIRARATATOIMINNAN SÄILYTTÄMISEN PUOLESTA
6266 Luotu: 08.04.2024
Päivähoito, alakoulu ja nuorisotila on säilytettävä Uimaharjussa
115 Luotu: 29.04.2024
Kevyen liikenteen väylän rakentaminen Konginkankaan keskustan ja pohjoisen liittymän välille/ Pohjoishiekka-Vt4
107 Luotu: 02.05.2024
Pelastetaan Peltosaaren koulu tehdään yhdessä Itäinen koulu lapsille
521 Luotu: 12.04.2024
Orpon hallituksen on erottava
2264 Luotu: 21.02.2024
Vesilahden sosiaali- ja terveyspalveluiden puolesta
330 Luotu: 23.04.2024
Itämeri EI ole akkuteollisuuden kaatopaikka
67979 Luotu: 15.02.2024