Vastustan Itellan korkeita hintoja

Haluan ottaa kantaa erääseen hyvin, voisi melkein sanoa, räikeään epäkohtaan, joka tällä hetkellä vallitsee maassamme. Nimittäin ITELLAN törkeän kalliisiin hintoihin.

Itellan hinnat ovat niin törkeän kalliit, että siitä kärsii jo koko yhteiskunta. Jos vertaatte naapurimaamme ruotsin postin hintoja, niin ne ovat varmaan noin puolet tai jopa kolmasosa Itellan ryöstöhinnoista.

Esimerkkinä voisin mainita Huutonet.fi-nettihuutokaupan: Vaikkapa vain jonkin pienen tavaran sieltä huudat, niin postimaksu on niin kova, että moni jättää kaupan tekemättä. Itse huusin juuri kevyet tanssikengät ja maksikirjeenä ne tulivat hintaan 6,70e - pakettihinta olisi ollut yli 8e. Kengät maksoivat 15e, joten postimaksuksi tuli siis suurinpiirtein puolet tavaran hinnasta.

Onhan se myös ennenkuulumatonta, että esim. Atlantin takaa USA:sta tulee paketti halvemmalla, kuin suomen sisällä.
Ruotsin rajalla suomessa asuvat käyttävät ruotsin postin palveluja ja keskustelupalstoilla siitä myös muistutetaan.

Eikö olisi jo aika saada muutos tähän Itellan mielivaltaan?

Marja-Leena Ojantakanen    Ota yhteyttä adressin tekijään