Poliisille lisää oikeuksia

Suomalaisten poliisien oikeudet ovat käsittämättömän vähäiset. Esimerkkinä voidaan mainita tapaus, jossa poliisi sai isot sakot suojellessaan itseään huumehörhöltä, joka yritti ajaa hänen ylitseen. Tapauksesta voi lukea osoitteesta: http://www.iltalehti.fi/uutiset/200606054621475_uu.shtm
Vastaavia tapauksia on ollut ennenkin. Kohta kukaan poliisi ei uskalla puuttua rikoksiin tai ainakaan käyttämään asettaan rangaistusten pelossa ja viattomat sivulliset joutuvat kärsimään seurauksista. Myös rikoksentekijät oppivat, että poliisilta puuttuu voimakeinot jolloin kynnys rikosten tekemiseen laskee.

Osallistumalla tähän adressiin vaadit poliiseille lisää oikeuksia voimankäyttöön. En tarkoita kuitenkaan, että asetta saisi ruveta heiluttelemaan miten sattuu vaan että hommaan saataisiin jotain järkeä.

Jos nimiä tulee paljon lähetän nimilistan oikeusministeriöön niin saavat hieman ajattelemisen aihetta.