Kannuksen ent. yhteiskoulun/ Monarin hyväksi

Haluamme tällä adressilla kerätä nimiä monitoimitalo "Monarin", Kannuksen ent. yhteiskoulun säilyttämiseksi ja sen ja kannuslaisen kulttuuritoiminnan kehittämiseksi osana Kannuksen kaupungin sivistys-, kulttuuri- ja nuorisotoimea.

Toiveena on, että kaupunki jatkossakin omalta osaltaan vastaa Monarin toimintaedellytyksien turvaamisesta ja yhdessä eri toimijoiden kanssa osallistuu kulttuuritoiminnan ylläpitämiseen ja kehittämiseen Kannuksessa. Toiminnan tarkoituksena ja pyrkimyksenä olisi edistää lähiseutujen kulttuurielämää, monikulttuurisuutta unohtamatta, tarjoamalla erilaisia kulttuuri- ja taide-elämyksiä tapahtumien ja muiden aktiviteettien muodossa. Tahdomme Monarista kaikkien yhteisen olohuoneen, jossa järjestetään muun muassa eriteemaisia iltoja, kuten runo- ja musiikki-iltamia. Jo talon sisällä on vahva ja kukoistava musiikkiosaaminen. Eri taiteenalojen yhdistäminen osaltaan rikastuttaa kannuslaisten ja muiden asiasta kiinnostuneiden mahdollisuuksia kokea ja tehdä kulttuuria ja taidetta yhdessä. Hankerahoituksella toimintaa voi entisestään kehittää.

Monari on Keski-Pohjanmaan ensimmäinen yhteiskoulu ja se sijaitsee Kannuksessa Valtakatu 25:ssa Lestijoen tuntumassa. Se on jo kulttuurihistoriallisena rakennuksena hyvin merkittävä, puhumattakaan sen harrastekäytöstä ja muista mahdollisuuksista. Vastaavia tai samanhenkisiä tiloja ei muualta Kannuksesta löydy, missä eri yhdistykset, toimijat, kulttuurista ja yhdessäolosta kiinnostuneet voisivat olla, vaikuttaa, harjoitella ja kokea yhdessä. Rakennus on jo nyt aktiivisesti käytössä vauvasta vaariin, lisäksi siellä harjoittelee säännöllisesti parisenkymmentä bändiä. Tällä hetkellä tiloissa on kokoontunut esimerkiksi soittokunta, lennokkikerho, SPR, 4H, Mannerheimin Lastensuojeluliitto ja värikylpyläiset. Myös muita tiloista kiinnostuneita löytyy jo.

Mikäli olet kiinnostunut talkootöistä, voit liittää mukaan tiedon asiasta tai ottaa yhteyttä Facebookissa tai sähköpostitse. Jos sinulla lisäksi on jotain aktiviteetteja tai ideoita Monarin toiminnan kehittämiseksi, otamme niitäkin mielellämme vastaan.

KAMU, LTY ja muut Monarin hyväksi toimijat

Yhteyshenkilö: Mira Kannussaari (KAMU) 050 585 3365