Uuden Kauhavan siltarahat käytettävä kyläkoulujen säilyttämiseen

Me allekirjoittaneet pyydämme kohteliaimmin Uuden Kauhavan suunnittelusta vastaavia henkilöitä ja tahoja käyttämään määrärahat, jotka on suunniteltu laitettavaksi Ylihärmän Kankaan kylän ja Kauhavan keskustan välisen sillan rakentamiseen ja suunnitteluun mielummin Uuden Kauhavan alueen kyläkoulujen säilyttämiseen.

Silta "hyödyttäisi" vain Kankaan kyläläisiä, jotka perinteisesti ovat asioineet jo yli sata vuotta Ylihärmässä sekä Lapualla. Tätä käyttäytymistä ei haluta muuttaa yleisesti edes Kankaan kylässä. Käsittääksemme suurin osa jopa Kankaan kylän asukkaista kokee kylän koulun säilyttämisen paljon tärkeämpänä asiana kuin suunnitellun sillan. Lisäksi me allekirjoittaneet muualla Uuden Kauhavan alueella asuvat emme koe sillan suunnittelua ja rakentamista mielekkäänä, vaan rahat pitää käyttää muuhun tarkoitukseen, mistä on enemmän hyötyä sekä Kankaan kylälle, että muille Uuden Kauhavan kylille.