Kevyen liikenteen väylä välille Narva-Lempäälä

Jo kansanterveydellisistä syistä vaadimme saada kevyen liikenteen väylän välille Narva- Lempäälä. On monia ala-astelaisia jotka joutuvat kulkemaan pyörällä tienpientareella kouluun ja jo muutenkin todella kapealla tiellä. Siellä kulkee paljon rekkoja ja muutenkin on paljon liikennettä.

Olisi hyödyllistä saada liikuntaa ja edistää terveyttä liikkumalla jalan/ pyörällä/ rullaluistimilla/ vaunujen sekä koiran kanssa pidempääkin matkaa kuin vain pikkuteitä Narvassa/ Koskenkylässä/ Vesilahden kirkonkylässä! Olisi mukava ja terveellistä myös päästä nuorempien lasten kanssa pyöräilemään pidempiäkin matkoja. Tällä hetkellä en uskalla lähteä lapsen(vaunuissa) sekä koiran kanssa kävelemään Vesilahdentielle koska pelkään, että joku kerta jäämme auton alle. Saati sitten talviaikaan kun tiellä pääsee liikkumaan juuri ja juuri 2 autoa vierekkäin, ei sinne uskalla lähteä lenkille edes koiran kanssa.

Myös kesäaikana olisi hyötyliikunnan kannalta loistavaa päästä pyöräilemään töihin ( minä esimerkiksi olen Ideaparkissa töissä) joten suuntaan tulisi 24km. Ei varmasti tekisi kunnolle huonoa. Mutta tällä hetkellä en kyseiselle tielle uskalla lähteä polkemaan pyörällä.

Toivottavasti emme joudu odottamaan siihen, että jotain pahaa sattuu ennen kuin asialle tehdään jotakin!

Toivottavasati saamme tällä adressilla hoidettua asian.

Kiittäen;

Narvan- ja Koskenkylän- ja Vesilahden kirkonkylän asukkaat