Filippiiniläiselle puolisolle oikeus suomen viisumiin / right for Philippine citizen to get Finnish

Viisumivirkailijoiden rikosten uhri

#51 Re: Re: Päin veetä asiat edelleen Manilassa (Makati)

20.02.2015 00:53

#50: Viisumivirkailijoiden rikosten uhri - Re: Päin veetä asiat edelleen Manilassa (Makati)

Hei,

Vielä pieni lisäys edellä antamiini ohjeisiin Suomen Manilan edustuston oikeuteen, jos ei kansalliseen, niin ainakin kansainväliseen Euroopan ihmisoikeustuomioistuimeen saamiseksi. Kuten mainitsin omakohtaisesta kokemuksesta, Suomen poliisi, syyttäjälaitos ja käräjä-, hovi- ja korkein oikeus ovat haluttomia puuttumaan Suomen valtion virkailijoiden virkarikoksiin vaikka sinulla on kirjalliset todisteet kaikesta.

Lisäykseni edellisiin ohjeisiini on, että ennen kuin esitätte asianne rikosilmoituksena/tutkintapyyntönä poliisille Suomessa, varmistukaa että filippiiniläinen puolisonne todella on täyttänyt viisumin anomisen hetkellä kaikki Schengen viisumisäännöstön vaatimukset viisumin saamiseksi ja että hänen Suomeen tulolle ei ole muutakaan juridista estettä. Jos hänelle ei laillisten vaatimusten täyttämisestä huolimatta myönnetäkään viisumia ja päätätte nostaa oikeushaasteen suomalaisia viisumivirkailijoita vastaan, muistakaa nykyinen laki viisumihylkäyksen oikaisuvaatimuksesta. Hakekaa viisumipäätökseen oikaisuvaatimusta ennen kuin viette asian poliisille Suomessa.

Oikaisuvaatimuksenne tekeminen tuskin muuttaa teille annettua epäreilua ja laittomin perustein langetettua kielteistä viisumipäätöstä yhtään parempaan suuntaan johtuen Suomen Manilan suomalaisissa viisumivirkailijoissa havaitusta röyhkeästä asenteesta ja siitä että he oletettavasti kuvittelevat olevan koskemattomissa niin ettei laki muka koske heitä (Ja se kyllä on totta että Suomen "oikeus"laitos ei heidän rikoksistaan kiinnostunut meidän tapauksessamme). Silti, tehkää oikaisuvaatimus filippiiniläisen puolisonne kanssa anotusta ja hylätystä viisumistanne ennen rikosilmoituksen tekoa viisumivirkailijan virkarikoksesta, jos sellaisen havaitsette. Sitten jos/kun saatte asianne oikeuslaitosten käsittelyyn ja lopulta Euroopan ihmisoikeustuomioistuimelle, kaikki tekemisenne ja tekemättä jättämisenne tullaan syynäämään. Älkää siis antako viisumivirkailijoille mahdollisuutta päästä väittämään oikeusistuimessa, että te ette olisi tehneet kaikkeanne myönteisen viisumipäätöksen eteen. Käyttäkää siis oikeutenne oikaisuvaatimukseen, vaikka se ei välittömästi mitään muuttaisikaan, mutta se voi varmistaa sen että viisumivirkailijoille ei jää pienintäkään mahdollisuutta esittää pätevää vastalausetta oikeusprosessinne aikana.

Minun puolisollani ja minulla oli kaikkien kolmen viisumianomuskertojen aikana se tilanne, että laki oikaisuvaatimuksesta ei ollut vielä tullut voimaan, joten meillä ei ollut edes mahdollisuutta hakea oikaisuvaatimusta. Kun viisumivirkailijoilta kysytään meidän tapauksessamme vastinelausuntoa Suomen valtion taholta, virkailijoiden on todettava että me olemme tehneet kaikkemme vaikuttaaksemme viisumin myöntämiseen, koska emme ole jättäneet välistä yhtään kantelua eikä saatavilla olevaa muutoksenhakumahdollisuutta käyttämättä.

Puolisoni ja minun asiassa Suomen valtiota ja viisumivirkailijoita vastaan ollaan edetty jo Euroopan ihmisoikeustuomioistuimen käsittelyjonoon ja meillä on jo Euroopan tuomioistuimen antama asian käsittelynumero. Valitettavasti Suomen kansallisen "oikeus"laitoksen kautta emme enää voi saada viralta pois laittamisen tuomiota nuille viisumivirkailijoille, vaan ainoastaan rahallisia korvauksia tässä vaiheessa kun Suomen kansallinen "oikeus"laitos ei koskaan ottanut asiaamme käsittelyyn.

Toivon, että joku vielä joskus onnistuu järjestämään virkarikollisille viisumivirkailijoille tuomion myös Suomen kansallisessa oikeuslaitoksessa niin että mokomat viisumivirkailijat menettävät virkansa tuomioistuimen päätöksellä. Ne jotka päättävät tehdä rikosilmoituksen havaitusta virkarikoksesta Suomen viisumivirkailijoiden laittomana toimintana, niin tehkää rikosilmoituksenne/tutkintapyyntönne vain ja ainoastaan Helsingin poliisille, koska oman kokemukseni mukaan Suomessa muulla paikkakunnalla poliisi on haluton puuttumaan ulkomailla tapahtuneisiin asioihin jotka liittyvät Suomeen Helsingissä olevan Suomen ulkoasiainministeriön kautta. Itse tein ensimmäisen rikosilmoituksen poliisilaitokselle Hämeessä ja kun välinpitämätön hämäläinen poliisi ei aloittanut esitutkintaa, haalin lisää todistusaineistoa ja lopulta tein uuden rikosilmoituksen Helsingin poliisille, joka kuitenkin poliisin oman käytännön mukaan käänsi asian takaisin Hämeen poliisille joka oli asian ensin ottanut vastaan, mutta jolla valitettavasti oli jo valmiiksi asenne pielessä. Jos voisin mennä ajassa taaksepäin vuoteen 2012, tekisin rikosilmoituksen suoraan Helsingin poliisilaitokselle jonka poliisi vuonna 2013 sentään kuunteli mitä asiaa minulla oli, kunnes välinpitämätön Hämeen poliisi sotki taas kuviot saatuaan jutun uusintakäsittelyyn.

Toivotan jaksamista kaikille jotka käyvät oikeustaistelua viisumiasiasta jonka pitäisi olla itsestäänselvyys, mutta jonka ihmisoikeusloukkauksia tekevät suomalaiset virkarikolliset viisumivirkailijat epäävät laittomin perustein. Laittakaa niille laittomuutta tekeville Suomen valtion byrokraateille hanttiin niin maan **rkeleesti ja vetäkää ne oikeuteen niin kuin mekin teimme ja teemme edelleen odottaen Suomen valtiolle tuomiota Euroopan ihmisoikeustuomioistuimen toimesta arviolta vuonna 2017 tai 2018 koska jonotusaika Euroopan ihmisoikeustuomioistuimessa on noin 3 vuotta.

Toivottavasti antamani ohjeet omiin kokemuksiini perustuen auttavat nopeuttamaan joidenkin viisumin anojien oikeusprosessia suomalaisten viisumivirkailijoiden ja/tai viimekädessä Suomen valtion juridiseen rikos- ja vahingonkorvausvastuuseen saamiseksi.

12.10.2015 16:02

Jokaisella ihmisellä pitää olla oikeus saada puolisi mistä katsoa sen parhaaksi, on se maa mikä tahanssa, vaikka filipino.

16.11.2015 19:10

Olen tutustunut filippiiniläiseen naiseen. Tiedän tämän vaikeuden tuoda nainen käymään suomessa.

#54 kiitos

12.05.2016 04:33

halusin allekirjoittaa, koska minulla on filippiiniläinen tyttöystävä ja haluan hänet suomeen.

01.07.2016 12:13

Olen tutustunut ko maan naiseen mutta pelkään etten voi kutsua suomeen ja YH isänä omia matkoja erittäin vaikea järjestää. En voi viikko kaupalla häitä siellä sopia. Lapseni vuoksi max parin viikon matkoja kykenen kerran vuoteen järjestämään. Molempien etujen mukaista olisi jatkaa tutustumista suomessa mutta visa vaikeuttaa sitä. Olisi hän se helpompaa deittailla suomalaista mutta mutta... Jätän sanomatta. Saan rakkautta osakseni vilpittömästi ensikertaa vaikka sitä niin vaikea oli uskoa maapallon tuolta puolen..