Aikuiset saatettava vastuuseen alaikäisen karkurin piilottelusta

#1 ehkä vähän tarkennettava, mut ajatus ok

23.02.2011 01:09

Vanhempien oikeudesta huolehtia lapsistaan ja saada virkavallan apua siihen
Sari

#2 Re: ehkä vähän tarkennettava, mut ajatus ok

23.02.2011 12:47

#1: - ehkä vähän tarkennettava, mut ajatus ok

Tässä on tullut ajatuksia, että lauseita ois hieman korjattava ja tarkennettava. Pistetään asia suunnitteluun

Rx

#3 Huostaanotoilla tehdään bisnestä

24.02.2011 22:59

Alaikäisten itsemääräämisoikeushan on tyystin merkityksetön asia tässä maassa.
TerhiM

#4 Karkurin äiti

11.04.2011 15:49

Oma poika karkuteillä . Kotiin en suostu ottamaan, koska koen tuhoavani nuoren elämän sillä. Poika pahasti päihdeongelmainen ja hoito täysin kesken. Mieluummin pidän pojan laitoshoidossa ja otan terveenä takaisin.
On myös tapauksia jolloin lapsi on väärin perustein huostaanotettu. Esim riitaisa avioero ja lapset sijoitettu paikkaan, jossa lasta esim hyväksikäytetty. Joten kukapa aikuinen(äiti tahi isä) ei rakasta lastaan niin paljon, että antaisi toisen suoraan sanottuna kärsiä hoitopaikassaan. Tämä on niin kaksipiippuinen juttu ja asiasta on niin monta näkökulmaa. Asiasta ei voi vaatia yksioikoista lakia. On lieventäviä asiahaaroja ym.
Sops

16.05.2012 08:58

#1: - ehkä vähän tarkennettava, mut ajatus ok

Kuulostaa mitä typerimmältä idealta. Sillä, eihän tämä laitoselämäkään, ole mitään mitä Sosiaalivirasto kertoo. Minulle kävin toisin, kuin Sosiaalityöntekijä kerto. Kun menin laitoksiin ainoa syy oli se, että perhe riidat, Nyt olen ollut kolme vuotta laitoksissa, ja laitokseni henkilökunta vaan pistää LVR:n päälle vaikka ei olisikaan mitään syytä, ja sosiaalityöntekijä ei tiedä kuulema mitä tehdä... Olen ollut nyt puoli vuotta niin sanottuna karkuteillä ja minulla menee kaikki kolme kertaa paremmin kun näissä 'hienosti hoidettavien' laitoksissa, missä en ole saanut yhtään mihinkään apua, päin vastuin, tehty laittomia päätöksiä, joista nyt tulee myöhemmin Helsingin käräjäoikeuskin. Mutta laitokseni vetoaa henk. Juha Jokiseen, joka ei vastaa nuorille tai heidän huoltajilleen puhelimeen, ei sitten millään... Vaan sen sijaan laitokselleni ja jopa kouluni rehtoriin, joka kuulostaa hassulta. Mutta kuitenkin, tässäkään huostaanotosta ei ole mitään parannusta tehtyä. Ja jos nuorella on parempi olla muualla, miksei annata olla muualla, kun sosiaalityöntekijäkään ei osaa tehdä nuorten elämään parempaa muutosta ??