Adressi Sipilän hallituksen pakottavaa lainsäädäntöä vastaan


Vieras

#576

10.09.2015 04:57

Pienipalkkaiselle (alle 2000 e/kk) tämä hallituksen päätös on pöyristyttävä teko; ei saa toteutua!
Jospa kerrankin vähennettäisiin "herrojen" palkkoja ja lomia lyhennettäisiin; samat lomat kuin työihmisille!!

Vieras

#577

10.09.2015 04:58

Tämä ei Suomea rakenna . Naiset ja vähävaraiset ovat kohteena. Missä rikkaiden halliusherrjen omat leikkaukset ovat?

Vieras

#578

10.09.2015 04:58

Hoitoala on raskasta ja ylikuormitettua jo nyt, nämä säästöt ovat pienipalkkaisten naisten riistoa. Eduskunta voisi itsekin luopua pitkistä lomista ja leikata palkkojaan. Ymmärrän että suomen taloudelle pitää tehdä jotain, mutta ei niin että maksajaksi joutuvat pienipalkkaiset naiset. Nämä säästöt kohdentuvat vähävaraisiin, pienituloisiin eikä niihin joilla olisi varaa luopua liiastaan.

Vieras

#579

10.09.2015 04:59

Itsekin hoitoalalla työskentelevänä minulle nuo sunnuntailisät ovat hyvänä lisänä peruspalkkaan joka muuten ei ole kovinkaan suuri.Minusta tuntuu että kellään tämän jälkeen ei ole hinkua tehdä sunnuntaitöitä.

Vieras

#580

10.09.2015 05:01

Hallitus pitäisi vaihtaa ja heti. Uudet vaalit kiitos!

Vieras

#581

10.09.2015 05:03

Asia on pienen palkollisen kannalta törkeä ja tärkeä.Hävetkää takinkääntäjät Sipilä ja Soini

Vieras

#582

10.09.2015 05:04

Hallituksella ei ole direntiooukeutta
Tässä talous ja yhteiskuntatilanteessa

Vieras

#583

10.09.2015 05:09

Uskomatonta röyhkeyttä, kun itse on hyväpalkkainen unohtaa tavalliset arjensankarit. Haluaisin ministeri Soinin tekevän kroonikko-osastolla yhden päivän, eiköhän mieli muuttuisi.

Vieras

#584

10.09.2015 05:09

Matalapalkka alaa taas kuriteteaan, kaikki viedään: lomaoikeus, sunnuntsilisät..todella pahalta tuntuu!

Vieras

#585

10.09.2015 05:10

Allekirjoitin tämän adressin, koska mielestäni on epäoikeudenmukaista, että pienituloisten, vuorotyötä tekevien ansioihin puututaan näin rajuin toimenpitein. Erityisesti huolettaa se, että hallitus kaavailee näitä toimia lakisääteisiksi, jolloin mitään neuvotteluvaraa ei ole. Kyse ei siinä tapauksessa ole enää demokratiasta.
Varsinkin sunnutailisien leikkaus on erittäin lyhytnäköistä. Hoitoalan, ja uskoisin myös muiden pienipalkkaisten vuorotyöläisten, ansiot perustuvat hyvin pitkälle juuri näihin pyhätyölisiin. Jos niitä leikataan, tulee monelle todella tiukat paikat. Useat ovat nimittäin laskeneet oman taloutensa juuri näiden lisien varaan. Myös opiskelijoiden toimeentulo on ptkälti kiinni nimenomaan pyhätöiden tuomasta lisästä palkkaan.Tämä toimenpide ei ainakaan lisää ostovoimaa vaan heikentää sitä.
Sairasloman palkan heikennys taas johtaa siihen, että ihmiset eivät jää kotiin sairastamaan vaan tulevat sairaina töihin ja näin levittävät tauteja niin potilaisiin kuin työtovereihinkin. Se vasta yhteiskunnalle kalliiksi tuleekin. Mitäs sitten tehdään, kun flunssat ja vatsataudit leviävät epidemioksi asti. Ei se ainakaan työtehoa lisää.
Itseäni henkilökohtaisesti koskee erityisesti lomien lyhentäminen. Olen tehnyt hoitotyötä yli kolmekymmentä vuotta kunnallisella puolella ja näin kerryttänyt lomaoikeuttani. Nimenomaan se on ollut syy, miksi olen pysynyt kaupungin työntekijänä. Se on ollut yksi niistä harvoista valteista, millä kunnat voivat työntekijänsä pitää palveluksessaan. Nyt jos lomaoikeus lyhenee moni varmaan miettii siirtymistä yksityisen sektorin palvelukseen. Kunnille tämä on kova menetys ja työntekijät uupuvat entistä enemmän. Tasapuolisuuden nimissä eduskunnan pitkät lomat pitää myös lyhentää. 

Ja kun eläkeikää nostettiin, niin käytännössä se tarkoittaa sitä, että töitä pitää tehdä pidempään, pienemmällä palkalla ja pidemmällä työajalla. Moni ei ehdi eläkkeestä nauttia, kun uupuu työtaakkansa alle. 

Ymmärrän kyllä, että tässä tilanteessa jokaisen on tingittävä ja kannettava kortensa taloustilanteen parantamiseksi, mutta pakkotoimilla sitä ei voi tehdä. Maltilliset palkkaratkaisut ja yhdessä sopiminen ovat ne keinot. Elämme kuitenkin demokratiassa, missä asioista on tapana sopia yhteisesti.
Toivon vilpittömästi ja yhteistyön hengessä, että asioista voidaan sopia maltillisesti ja kaikkia osapuolia ja heidän panostaan arvostaen.


Vieras

#586

10.09.2015 05:11

siksi ku vituttaa tuo sipilän tolloilu!!!!

Vieras

#587

10.09.2015 05:11

Nyk hallitus ajaa vaan omaa etuaan ei kansalaisten

Vieras

#588

10.09.2015 05:14

Palkka jo pieni nyt..ei sitä saa alentaa pienentämällä lisiä.

Vieras

#589

10.09.2015 05:14

Olen hoitoalalla.

Vieras

#590

10.09.2015 05:14

Koska olen pienipalkkainen ja vuorotyötä tekevä.
alfred j. vaak

#591

10.09.2015 05:15

Minusta tollanen teko ei ole reilua, muille Kyl ei eduskunnan tyypeille....kyllä risoooo pientä kulkijaa. Tasa arvoa please, ja noilla rahoilla hyysätään maahanmuuttajia Jippii jeah.


Vieras

#592

10.09.2015 05:15

Tämä on vastoin inhimillisyyttä ja työtä tekevän duunarin elämää heikentävä!!

Vieras

#593

10.09.2015 05:17

Jos Sipilän afressi menee läpi hallituksessa; menen Norjan tai Ruotsiin töihin!!! Tai sitten jään työttömäksi kasvattamaan tilastoja!

Vieras

#594

10.09.2015 05:18

Matalapalkkaisten asioita ei haluta kohentaa, rahat syydetään Kreikkaan ja muihin huithapeli maihin. Isopalkkaiset herrat vaatii yhteen hiileen puhaltamista mutta eivät halua luopua omista eduistaan tai kohtuullistaa palkkaansa. Pakolaisia otetaan vastaan mutta oman maan eläkeläiset, työttömät ja muu väliin putoajat jätetään oman onnensa nojaan. Ei kohta kiinnosta työnteko pienellä palkalla kun työnantajakaan ei lisää palkkaa mutta työtehtäviä kyllä tippuu lisää tämän tästä :(

Vieras

#595

10.09.2015 05:19

Koska yli 30 vuotta samantyönantajan leivissä, olen mielestäni lomani ansainnut,myös päivähoidon väki on mielestäni näihin talkoisiin osallistunut,kun ryhmät suurenee!Olisi myös kiva tietää paljonko ,meitä 38 päivää lomaoikeutta ansanneita on!!!Nämä ansaitut lomat on motivoniut ainakin minua pienipalkkaista työtä poissaoloitta tekemään!!

Vieras

#596

10.09.2015 05:21

Koska tällaiset säästötoimet eivät ole oikein. Toimin pienipalkkaisella alalla ja säästötoimet heikentävät palkkaa vielä enemmän. Tällä hetkellä palkka riittää juuri ja juuri elämiseen, mutta ei enää säästötoimien jälkeen. Hätä on mielessä jo suuri.
jussi123

#597

10.09.2015 05:22

Jos ja Kun säästöjä tehdään pitää lekkaukset tehdä tasapuolisesti nyt esim puhtaasti päivätyötä tekevä pääsee huomattavasti pienemmillä leikkauksilla kun vuorotyötä tekevät.  Omalla alalla on nytkin kova työtttömyyden aikana vaikea saada osaavaa porukkaa vuorotyöhön tämä päätös ei varmaan tule sitä tilannetta parantamaan.  Itsellä tämä leikkaus tulee vaikuttamaan jo pelkästään sunnuntai lisän leikkauksella 5 % brutto tulosta siihen päälle muut.   Itse kun olen suht hyvä palkkaisella alalla ei tämä nyt maailmaa kaada, mutta kyllä esim kaupanalalla pienellä palkalla raataville tämä on suuri menetys.  Paljon reilumpaa olisi ollut palkkojen leikkaus x % samojen säästöjen aikaansaamiseksi se olisi ollut taapuolista ikävää sekin ja mietityttää onko nyt kumminkaan kaikki kivet tämän osalta käännetty. 


Vieras

#598

10.09.2015 05:23

En voi hyväksyä, että pakkotoimilla puututaan työehtosopimuksiin.
Ja varsinkin etuihin. Miten jaksamme vaativassa ja raskaassa töissä. On väärin, että maksajina ovat nyt pienipalkkaiset naiset!!!!!

Vieras

#599

10.09.2015 05:24

En hyväksy suunniteltuja muutoksia.

Vieras

#600

10.09.2015 05:26

Ei aleta elään pakkovallan alla, nämä etuudet on taisteltu ja ovat osa palkkaa, ja nyt taistellaan niiden pysymisen puolesta! Erittäin sikamaista että poistot eivät koske heitä itseään!