Adressi Sipilän hallituksen pakottavaa lainsäädäntöä vastaan


Vieras

#651

10.09.2015 06:26

Kirjoitin adressin siksi, koska ole lähihoitaja ja palkka on muutenkin pieni, niin en hyväksy pyhäkorvusten leikkaamista. Toinen asia on vuosilomien lyhennys. Hoitajan työ on sen verran raskasta ja vastuullista, että hoitaja kyllä ansaitsee 38 lomapäivää vuodessa. Kuka muu syöttää ja huolehtii sairaasta esim, jouluna ja muina juhlapyhinä kuin hoitaja? ja näistä sitten vielä leikataan.....

Vieras

#652

10.09.2015 06:27

Valmistun lähihoitajaksi marraskuussa ja juuri nyt tuntuu siltä, että en tulekaan tekemään alan töitä, koska fyysisesti ja psyykkisesti raskaan työn arvostus on nyt nähty.

Vieras

#653

10.09.2015 06:28

Siksi että teen itse hoitajan työtä kotihoidossa, joka on erittäin vastuullista ja vaativaa työtä ja jo nyt palkka vastuuseen nähden on hyvin matala. Mielestäni me naiset olemme kyllä jo kantaneet kortemme kekoon palkka-alessa. Ja luulisin että juuri palkanlisät joita tulee mm. sunnuntailisästä on antanut motivaatiota tehdä raskasta työtä pienellä palkalla. Nyt kun nämä kaavaillut vähennykset tulisivat käyttöön niin vastaavasti palkkoja tulisi korottaa 10-20 %. Ja mitä meille määrätään seuraavaksi kun nämä hyväksytään. Ollaanko nyt menossa diktatuuriin??? Olisiko aika herätellä suomalaiset barrikaadeille!

Vieras

#654

10.09.2015 06:30

Sairaanhoitajien ohella lähihoitajat tekevät rankkaa ja vaativaa työtä 1980e miinus verot kuukaudessa. Palkka on aivan minimi. Kuka hoitaa sipilän ja muut vanhoina vielä pienemmällä palkalla. Ainiin pakolaiset. Suomalaiset vaan työttömiksi.

Vieras

#655 8-lapsisen perheen äiti

10.09.2015 06:33

Näistä haittakorvauksista on jo kerran maksettu hinta, pienemmillä palkankorotuksilla aikoinaan.

Olisi sama asia, että ostat kaupasta kilon omenia ja ovella kauppias tulee ja ottaa niistä puolet.

Olen 8-lapsisen perheen äiti ja kyllä se tilipussissa tuntuu jos tämmösistä pienpalkkalaisilta otetaan pois näin raa-alla teolla!!!


Vieras

#656

10.09.2015 06:34

Hallitus voi ite vähentää ja pienentää menojansa. Lomista puolet pois. Taksikulut omista kukkaroista ei meidän

Vieras

#657

10.09.2015 06:36

Suomen lamaan syyttömät maksumieheksi. Hallitus ei pysty varmuudella takaamaan, että tällä toimenpiteellä luodaan uusia työpaikkoja. Hoitajien työ on niin raskasta, että he ovat kaikki etunsa ansainneet.

Vieras

#658

10.09.2015 06:37

Asia koskee minua perushoitajana ja kolmivuorotyöntekijänä.

Vieras

#659

10.09.2015 06:40

Vuorotyötä tekevänä ja arvokasta hoitotyötä tekevänä pidän leikkauksia todella huonona asiana. Työn motivaatio heikkenee monelta ja alalle ei myöskään ole sitten tulijoita, kun tiedetään, että vuorotyö kuuluu työnkuvaan.

Vieras

#660

10.09.2015 06:41

Olen ollut hoitotyössä 38 vuotta. Palkka on todella pieni, nyt rankaistaan pienipalkkaisia hoitotyötä tekeviä ihmisiä.

Vieras

#661

10.09.2015 06:43

Lähihoitajan palkka on pieni, hoitotyötä on tehtävä myös pyhinä, jos ei saa sunnuntaityöstä korvausta, pitää peruspalkkaa nostaa. Nyt jo kummallista, että että eri TES:n mukaan maksetaan hoitajille eri suuruista palkkaa, yksityisellä puolella huonommat palkat! Vertauksena kaupat voivat pitää kiinni pyhinä, kukaan ei siitä kuole.

Vieras

#662

10.09.2015 06:43

Olen itse hoitoalalla ja tehnyt kolmivuorotyötä mielenterveys-ja päihdealalla yli kolme vuotta. Hoiva-ala itsessään on alipalkattu suhteutettuna sen fyysiseen, että henkiseen rasittavuuteen ja olen toivonut kauan, että palkkatasomme nousisi. Toivon suuresti, että nämä päättäjäherrat joutuisivat astumaan MEIDÄN RIVIHOITAJIEN saappaisiin edes viikoksi, jotta näkisivät miten raskasta hoitoala osaa olla! Se jos mikä saattaisi aukaista heidän silmänsä ja osoittaa, kuinka vääriä nämä säästötoimet ovat. Pääministeri Juha Sipilä; Näinkö laitetaan Suomi kuntoon? Tuskinpa.

Vieras

#663

10.09.2015 06:45

Säästöt vähentävät ostovoimaa ja aiheuttavat välillisiä kuluja heikentäen entisestään Suomen talouden tilannetta. Säästöt aiheuttavat turhaan negatiivista julkisuutta.

Vieras

#664

10.09.2015 06:46

Ei lisää ostovoimaa. Aletaan sairastaa työssä. Flunssaiset tarttuttaa todella sairaat.Kustannukset nousee ei vähene. Motivaatio Suomen yhteisiin säästötalkoisiin vähenee. Jne

Vieras

#665

10.09.2015 06:47

Säästötoimet kohdistuvat pienipalkkaisiin naisiin ja sunnuntai/pyhätyöt nostavat kuitenkin aika paljon palkkaa.Ja lomien lyhennys on väärin,koska kuitenkin on kyse ansaitusta jo vuosia tehdystä henkisesti ja ruumiillisesti raskaasta työstä.

Vieras

#666

10.09.2015 06:50

Teen ruumiillisesti ja henkisesti raadollista ,kovaa työtä pyhän arjen kanssa 3-vuorossa . Mitä vanhemmaksi tulee,sen vaikeammaksi esim yötyössä jaksaminen käy,mutta sehän on pakko tehdä. Palkka tehtyyn työhön on minimaalinen,ja hoitotyön johtaminen omassa terveyskeskuksessani on ollut jo viime vuodet pakon sanelemaa,työntekijän mielipide vaiennetaan esim.lauseilla:tyossa on pyöröovi,pidä suusi kiini,tulee varoitus jne" Nyt kun hallituskin vielä jakaa pakkoa,niin mikä mielivalta roihahtaakaan ruohonjuuritasolla?
Lomaa ei ole yhtään liikaa,sairaslomalla normaali ihminen ei ole huvikseen.Kukaan ei halua viikonloppuisin ja juhlapyhinä töihin ilman korvausta. Hoitotyöläisten elämä on jo nyt monin tavoin kumpujen yöstä muuhun kansaan verrattuna.
Tätä menoa työmotivaatio laskee.Alaa ei voi suositella nuorille.
Julkinen terveydenhuolto tulee kärsimään,yksityinen kukoistamaan,ja sinne menevät rikkaat,köyhät hoitaa luonto.On vastakkainasettelu,joka ennen pitkää johtaa historiankulun toistumisee.Näin tulee käymään,jos tämä porvarihallitus saa tahtonsa läpi.mm tämän vuoksi allekirjoitin.

Vieras

#667

10.09.2015 06:53

jotain tolkkua jo tähän menoon (nykyaika). Suurituloisia rokotettava, ei tavallisia duunareita.

Vieras

#668

10.09.2015 06:55

Pienipalkkaisimpia ( naisia) ja tärkeitä töitä tekeviä rangaistaan !!

Vieras

#669

10.09.2015 06:55

Hei, hallituksen toimia ei voi hyväksyä. Onko meillä kohta edessä suurlakko Suomessa.

Vieras

#670

10.09.2015 06:59

Adressi hyvä asia. Olen lähihoitaja ja nämä hallituksen kaavailut koskee minua erityisesti vuorotyötä tekevänä pienipalkkaisena naisena. Toivottavadt saadaan paljon nimiä adressiin.

Vieras

#671

10.09.2015 06:59

Haluan puolustaa omia oikeuksiani. Olen lähihoitaja/kehitysvammaisten ohjaaja, teen kaksivuorotyötä, usein viikonloppuja ja pyhiä. Kyse on palkastani ja toimeentulostani.

Vieras

#672 Adressi hallituksen suunnitelmien vastustamiseen

10.09.2015 07:01

Adressi hyvä asia. Olen lähihoitaja ja nämä hallituksen kaavailut koskee minua erityisesti vuorotyötä tekevänä pienipalkkaisena naisena. Toivottavasti saadaan paljon nimiä adressiin.

eläkeläinen-45

#673 Re:

10.09.2015 07:01


Vieras

#674

10.09.2015 07:05

Ottamalla lomaa pois jo valmiiksi äärilleen venytetyiltä, väsyneiltä ja loppuunpalaneilta työntekijöiltä, ei edesauteta työssä jaksamista millään lailla. Työssä jaksaminen on jo nyt liian monelle työntekijälle liian suuri ongelma.

Vieras

#675

10.09.2015 07:05

Teen vuorotyötä. En saa itse vaikuttaa vuorolistoihin vaan on pakko tehdä myös sunnuntaina töitä. En niinkään välitä noista muita muutoksista kun esim.ylityöt ovat vapaaehtoisia.