Valitus koskien T 9 Taasjärvi IV:n asemakaavaa

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Valitus koskien T 9 Taasjärvi IV:n asemakaavaa.


Vieras

#1

16.09.2015 10:44

Luontoarvot tulee säilyttää. Liikenne Tasbyntiellä kamalaa, ehdottomasti toinen ulosmenoreitti alueelta.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

18.09.2015 05:06


Ei minun takapihalle

#3 Re

18.09.2015 08:45

#1: -  

 90% adressin allekirjoittajista ei asuisi aluueella, jos heidän talojen kaavoitusta olis vastutte samoilla perusteilla. Adressista ei selviä kumpaa asukkaat vastustavat enemmän, että alueelle tulee asukkaita alemmista tuloluokista rivi- ja paritaloihin vai että lenkkipolkua siirretään.

 

Tämä adressi painii samassa sarjassa, kuin Espoolaiset, jotka vastustivat vammaisten asuntoja omalle alueelle.

MarjaanaJ

#4 Re: Re

18.09.2015 10:06

#3: Ei minun takapihalle - Re 

Ystävällisesti huomautamme, ettemme vastusta alueen kasvua ja kehitystä. Peräänkuulutamme järkevää rakentamista ja aiemmin erilaisissa selvityksissä säilyttämisen arvoisiksi luonnehdittujen alueiden säilyttämistä niiden luonto-arvojen vuoksi. Grundträsket on tällainen alue. Vetoamme kuntaa kartoittamaan vaihtoehtoisia alueita, olivatpa ne lähellä tai muualla. Kunhan eivät suojelemisen alaisiksi suositelluilla alueilla. 

Monet ovat oppineet Sipoon luonnon merkityksestä ja ainutlaatuisuudesta vasta tänne muutettuaan. Moni on muualta tullut, eikä ole ollut vaikuttamassa asioihin aikaisemmin. Vaikuttaminen aikaisemmin ei näin ole ollut mahdollista, eikä tuntemus alueesta riittävää.  Samalla olemme rakennusprosessien myötä joutuneet kantapään kautta oppimaan myös oman rakentamisen vaikutuksista alueella. Oirehtiva Taasjärvi on ollut yhteinen huoli meille monille. Henki alueella ei vastusta rakentamista, olemmehan monet itsekin tänne rakentaneet, mutta ihmiset ovat omien rakennusprojektiensa ja Sipoon ympäristöistä oppimisen myötä tietoisempia, valveutuneempia ja ympäristöään arvostavampia. Karttunein kokemuksin halutaan edistää kestävää kehitystä ja järjevää rakentamista alueella. 

Addressia laadittaessa keskustelua käytiin Facebookin Taasjärviryhmässä. Tässä ryhmässä on tuotu esiin, että erilaisia asumismuotoja tarvitaan, mutta että rivi- ja pienkerrostaloalueiden laajuus ja niiden tarvitsemat parkkialueet eivät ole laajoina keskittyminä maltillisesti toteutettuja. Toteutus esimerkiksi aiemmin Tasbyntiellä alueella I on ollut maltillisempaa, hajautetunpaa ja maisemaan sopivaa. Ympäristöä koskevat huolenaiheet ovat lisäksi yhteinen asia meille kaikille, asuimmepa omakotitalossa, rivitalossa tai kerrostalossa. Monethan meistä ovat vieläpä rivi- ja kerrostaloista uusiin koteihin siirtyneitä. Facebook-keskusteluissa on tuotu esiin hyviä näkökulmia ja niitä on pyritty esittämään kooten tässä addressissa. Asiat on kuitenkin pakko tiivistää, ja kuntaa varten esitettävä mahdollisimman kompaktissa muodossa. Sanotaan tässä yhteydessä kuitenkin, että eri asumismuotoja väheksyvää kantaa ei ole ryhmässä esitetty. 

Summa summarum, tässä peräänkuulutetaan tärkeimpien, ympäristöarvoiltaan useassa aineistossa nimettyjen alueiden säästämistä ja kestävää kehitystä tukevia rakennustoimia. 

Not in my backyard

#5 Re: Re: Re

19.09.2015 09:01

#4: MarjaanaJ - Re: Re 

  Valitettavati luulen että kommentti #3 on lähempänä totuutta kun #4. 


Vieras

#6

20.09.2015 19:06

En muuttanut aikanaan Etelä-Sipooseen sen kaupunkimaisen tiiviin rakennuskannan takia vaan siksi, että täällä on vielä luontoa asutuksen välissä eikä sinne tarvitse varta vasten lähteä pahimmassa tapauksessa autolla.

Vieras

#7

30.09.2015 16:27

Asun itse Taasjärvi alueella ja luonto ja metsäalueet ovat tärkeitä kokonaisuuksia alueelle. Alueen (Grundträsket) luontoarvot ovat korvaamattomia.
Luontoarvot kunniaan.

#8 Re: Re

30.09.2015 16:48

#3: Ei minun takapihalle - Re 

 Taidat itse vain olla ylipäätänsä kateellinen, jo nyt rakennettavat niin sanotut osaomistus rivi- ja paritalot, mitkä ovat rakenteilla aiemmilla taajärvialueilla ovat nekin lähtöhinnaltaan noin 34000- 44000 euroa ja rapiaa päälle ja yhtiövastike 1000-1500 euroa kuussa, joten tuskin tavallisella taapertajalla on  siihenkään edes varaa. . Joten tuskin kukaan ainakaan vastustaa sen vuoksi  näitä asukkaita, eikä muutenkaan vastusta heitä tai vihaa heitä muutenkaan, vaan alueen luontoarvoista tässä on kyse. Sipoon kuuluu muutenkin pitää luontoarvoistaan kiinni kaikkialla, betonilähiöt ja lähiöt ylipäänsä ovat rumia.


Anonyymi

#9

02.10.2015 06:05

Suurkiitokset kaikille kortensa kekoon kantaneille!
Olen nyt sulkenut adressin, ja printannut sen kuntaan toimitettavaksi. Kunta vastaanottaa valituksia/huomautuksia 5.10 saakka, ja haluamme pysyä annetun aikarajan sisällä. Näinpä toimitan paperit kuntaan näin perjantaina 2.10.2015 heti aamutuimaan.

Iso kiitos teille kaikille keskusteluihin, adressin tekoon ja vaikuttamiseen osallistuneille!
t. Marjaana Juotasniemi