Lisää resursseja Uuden Verson toimintaan!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Lisää resursseja Uuden Verson toimintaan!.

18.06.2011 12:49

Koskahan huomataan, että työikäisiä on muitakin kuin nuoret aikuiset ja että vähän vanhemmille työikäisillekin (40-60 v) voisi olla jotain toimintaa. Kaikki piirit ja ryhmät kokoontuvat nykyään päivällä eli eivät sovi työssäkäyville. Perjantai - ja lauantai-iltaisin olisi mukava mennä jonnekin, mutta ainakaan seurakunnasta ei löydy aikuisille yhtään mitään.

#2 Re:

15.07.2011 22:12

Tule Uudenkylän iltamessuun, tosin vasta syksyllä jatkuvat, nämä resurssit nääs. Uudessakylässä on tilaa muille(kin) työikäisille kuin nuorille aikuisille. Eikä muutamia joukkoon joutuneita eläkeläisiäkään karsasteta.  JuhaK

#3 Re:

14.09.2011 00:00

#1: -

Olen samaa mieltä edellisen kommentoijan kanssa. Lisäksi huomauttaisin, että ainakin minulle on kerrottu, että Tampereen srk-yhtymä leikkaa KAIKISTA toimintämäärärahoista puolet pois. Miksi tämä ei koskisi nuoria aikuisia, kun tämä koskee kaikkia muitakin?

Samaan aikaan, kun Uusi Verso mainosti toimintaansa leffateattereiden alkumainoksissa (ei varmasti ihan halpaa hommaa), työttömien piiriin ei voitu hankkia mitään materiaalia esim. askartelua varten, tai tehdä edes retkeä museoon, koska se maksaa. valitettavasti itse en ainakaan ole vakuuttunut siitä, että tuollaisessa tilanteessa leffateatterimainonta on seurakunnan rahojen oikeaa ja järkevää käyttöä.

14.09.2011 00:17

Ehdotin adressista parin nimen poistoa, mutta ehdotusta ei näköjään voinut perustella. AInakin kaksi henkilöä on allekirjoittanut kaksi kertaa. Toivottavasti tarkistatte listat, sillä samojen allekirjoitusten löytyminen herättää epäilyn että tahallaan on yritetty pidentää lisää, ainakin mikäli moni on allekirjoittanut kaksi kertaa (tai jopa useamman kerran.)
Jenni Nieminen
Adressin tekijä

14.09.2011 23:38

#4Luonnollisesti tarkastetaan ja mahdollisesti poistetaan tai ainakin yliviivataan kirjallisesta versiosta jos on useasti allekirjoittaneita henkilöitä.

#1 Yhteisöllisten messujen ympärille muodostuneessa toiminnassa on nimenomaan työssäkäyvien miesten ja naisten toimintaa. Kannattaa liittyä messuissa sähköpostilistoille joissa saa tiedon toiminnasta.

#2 En ole huomannut että missään yhteisöllisessä messussa olisi karsastettu eri ikäisiä, ja olen käynyt niissä jokaisessa. Kaikissa messussa on ollut eri ikäisiä ihmisiä, hienoa että myös ikäihmisiä, toisissa enemmän ja toisissa vähemmän.

#3 Mielestäni on hyvin tärkeää suojella kirkon aivan keskiössä ja ytimessä olevia asioita,kuten Jumalanpalveluselämän säilyttäminen ja hengellisen kasvun tukeminen. On erittäin ikävää että työttömillä on ollut noin hankala tilanne. NA-työllä on pieni budjetti suhteessa sen laajuuteen, joka ulottuu käsittääkseni koko työikäiseen väestöön. Kyse on suurista asioista. Ellei nykyisistä nuorista aikuisista huolehdita, kirkon jäsenmäärä tulee tippumaan radikaalisti, kuten monissa maissa on jo tapahtunut. Suurempi huolenaihe kuin kirkosta eroaminen sinänsä on uskonelämän jääminen taka-alalle henkilökohtaisella tasolla ja suuremmassa mittakaavassa. Itse olen monien muiden tavoin alkanut käymään Jumalanpalveluksissa vasta yhteisöllisen messun kautta.

#6 Re:

19.10.2011 23:09

#5: Jenni Nieminen -

Jos puhutaan koko työikäisestä väestöstä, miksi sitten työtä kutsutaan nurten aikuisten työksi? Minä ainakin koen tuon nimen iältään rajaavaksi. Jos oikeasti halutaan tehdä työikäisille ja työiköäisten kanssa jotain toimintaa (messuja, raamiksia opetusiltoja) - miksi niiden nimi ei sitten ole työikäisten toiminta vaan nuorten aikuisten? 40-vuotias, 50-vuotias, 60-vuotias ovat vielä työikäisiä mutta eivät nuoria aikuisia!