Eläinkokeet seis viimeistään v.2015!!!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Eläinkokeet seis viimeistään v.2015!!!.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

19.08.2007 22:25


katariina lehtinen
hki

#3

31.08.2007 14:05

Mutta ei niitä eläinkokeita pelkkiin rottiin tehdä. Koirat, kissat, kanit ja muutkin kärsivät.
teemu toppinen
kerava

#4

31.01.2008 13:59

Ihminen on tyhmenpi eläin kun esim. hiiri, joka ei tuhoa elinympäristöään, saastuta ilmaa ja tuhoa elinmehdollisuuksiaan!! ihminen on oikea elukka
Julia Kivinen
Helsinki

#6

04.02.2008 22:26

Eläinkokeet LOPETETTAVA!!! (allekirjoittanut)
Michail Jaction
Jurmaa

#7

14.04.2008 14:03

Tuleehan niitä uusia pikku jyrsijöitä, ei mene kuin pari kuukautta.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

11.10.2008 18:17


Markus Sjögren
Masku

#9

11.10.2008 18:36

Mä hyväksyn ja mä en hyväksy eläinkokeita.
Mä hyväksyn jos kokeilla pyritään kehittämään lääkkeitä jotka voi auttaa ihmisiä.
Mut mä en hyväksy eläinkokeita joissa testataan esim. kosmetiikka tuotteita.
Miia Heinonen
Espoo

#10 Vaihtoehtoiset keinot

30.04.2009 13:52

Tässä osoitteessa on hyvä esitys vaihtoehtoisista testimenetelmistä:
--> http://www.makeanimaltestinghistory.org/resources/campaign/Briefing%20on%20non%20animal%20replacements.pdf

Kyseessä on PDF-tiedosto otsikolla "Briefing on non-animal replacements".

Alla vielä lyhyesti listattuna tiedostossa mainitut menetelmät (en rupea kääntämään niitä suomeksi, koska en tiedä oikeaoppisia nimityksiä).

Cell and tissue culture
Molecular methods
Microorganism studies
Computer modelling and bioinformatics
Volunteer studies
Population studies
Genomics, Proteomics & Metabolomics

Eläinkokeet ovat paitsi moraalisesti väärin myös tarpeettomia. Eläimet joutuvat kärsimään kokeista, jotka eivät edes lisää tietämystämme testattavien tuotteiden (lääkkeiden) turvallisuudesta tai hyödyllisyydestä ihmisille. Ihmiset ja kokeissa käytettävät eläimet eroavat toisistaan siinä määrin, ettei koe-eläinten reaktioista ole mahdollista päätellä aineiden mahdollisia vaikutuksia ihmisiin.

Eläinkokeiden käyttö on pitkälti jäänne ajalta, jolloin muitakaan keinoja ei tunnettu. Nykyiset vaihtoehtoiset keinot, joista löytyy tietoa mainitsemassani tiedostossa, ovat paljon eläinkokeita varmempia, tarkempia ja myös halvempia. Mitään pitäviä syitä jatkaa eläinkokeita ei ole. Tällainen massiivinen kiduttamisen käytäntö on ehdottomasti saatava loppumaan.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

01.05.2009 01:16


Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

01.05.2009 22:40


Simo
Vieras

#13

28.01.2011 10:31

Jos eläinkokeet kielletään niin ei kukaan uskalla kohta ottaa lääkkeitä kun eivät ole testanneet niitä mitenkään. Lääkkeet omasta mielestäni täytyy testata jotenkin ennen kuin ihmisille annetaan että voidaan varmistua niiden toimivuudesta ja tehokkuudesta ettei tule joukko kuolemia testaamattomien lääkkeiden takia. H1N1 on hyvä esimerkki huonosta testaamisesta kun lääkkeellä oli kiire markkinoille niin ei testailtu paljoa ja aiheutti narkolepsiaa yms. ja tänä vuonna se on kehitetty jo paremmaksi ja saatu koostumusta muutettua että voidaan välttää näitä sivu oireita. En ainakaan halua että omille lapsille annetaan jotain mitä ei ole testattu ja tulee haittoja tai pahimmassa tapauksessa kuolema kun ei ole saatu testat jollain pikku jyrsiällä lääkkeitä...

Täytyy punnita hiukan tota tärkeys järjestystä uudelleen. Haluaako ne jotka kieltämässä olisivat eläin kokeita ottaa vastuuta vaikka oman lapsen kuolemasta testaamattoman lääkkeen takia....?? Miettikää nyt oikeesti...
Perttu Ratilainen

#14

31.10.2013 14:26

Kuten kohdassa #5 sanottiin, Rotta=jyrsijä=talonnakertaja=tuholainen. Se syyö rakennusten eristeet, puujuuret, jolloin puut kuolevat ja lisääntyy parin, kolmen kuukauden välein. Suurina määrinä saavat melkoista tuhoa aikaan.

Lapsellinen ehdotus ja turha adressi!
Laura

#15 Eläinkokeet lopetettava

20.08.2014 21:17

Todellakin tulee eläinkokeet lopettaa. Enough said.


Vieras

#16

04.02.2016 16:18

keksikää joku muu keino, niin ettei kosketa niihin eläimiin vaan annetaan niitten olla rauhassa, mä en ainakaan halua et eläimii enää yhtää kiusataan tai kiduteta, oon videolta nähny eläinkoe juttua ja se satuttaa mua aivan älyttömästi, miksi niitä kiusata kun voitais kehittää joku toinen tyyli tehä kokeita, että tuommoset ihmiset osaa olla tyhmiä ja julmia, enkä peru sanojani, ELÄINKOKEILLE STOP!