Littoisten koulun sisäilmaongelma

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Littoisten koulun sisäilmaongelma.

Sari

#1 Nopeita toimia alkukartoituksen jälkeen

20.12.2012 12:00

Lasten ja opettajien ja koko rakkaan koulun puolesta.
Homesairaus on vakava tila. Kaikki toimet, joilla sitä tilaa voidaan ehkäistä on oltava nopeita ja riittäviä.Kehosi matkaa kanssasi koko elämäsi.Pidä siitä parasta huolta.
Allekirjoita, jos tämä resonoi sinussa.Kiitos.
Sari Leino

#2 Re: Nopeita toimia alkukartoituksen jälkeen

20.12.2012 15:43

#1: Sari - Nopeita toimia alkukartoituksen jälkeen

Samaa mieltä kaiman kanssa, asian kiireellisyyttä ei kai voi tarpeeksi korostaa. Hienoa että adressi saatiin vielä näin ennen Joulua!

Harry Rostedt

#3 Kunta sanoo: "haistakaa home"

22.12.2012 14:39

Elämme 2000-luvulla, vai elämmekö? Liedon kunnan toiminta ei kuulu nykyaikaan, lasten ja henkilökunnan terveyteen suhtaudutaan välinpitämättömästi.
Työsuojeluhallinnon sivulta kopioitu: Työturvallisuuslain mukaan työnantajalla on vastuu työntekijöidensä terveydestä ja turvallisuudesta. Hänellä on velvollisuus ottaa yhteys kiinteistön omistajaan tai isännöitsijään heti, kun rakennuksessa havaitaan ongelmia (esim. huono ilmanvaihto, pintamateriaalien muutokset) ja vaatia korjauksia. Työntekijöiden oikeusturva edellyttää, että altistumisen tausta selvitetään mahdollisimman perusteellisesti. Avoin tiedottaminen ennaltaehkäisee ja torjuu huhujen leviämistä ja epäluulon ilmapiiriä työpaikalla. Tiedotus on tärkeä osa kosteusvauriokorjausten prosessia. Mikäli se hoidetaan huonosti, työpaikalle jää helposti kytemään luulo, ettei asioita oteta vakavasti. Linkki sivustolle:
KL

#4 Lyhytnäköisyyttä

25.12.2012 16:31

Kun arvioidaan homehaittoja, harmittavan usein vaakakupissa painaa eniten raha. Ihmisten terveys-niin työntekijöiden kuin oppilaidenkin- jää toisarvoiseksi. Kun mietitään tulevaisuutta, hoitamatta jäänyt homeongelma tulee yhteiskunnalle todella kalliiksi. Ihmiset menettävät terveytensä ja työpaikkansa, lapset joutuvat miettimään koko tulevan elämänsä huomioiden homeen aiheuttamat terveysongelmat. Ne rajoittavat niin ammatinvalintamahdollisisuuksia kuin myös tulevan työpaikan valintaa. Ei voida myöskään väheksyä henkistä kärsimystä, jonka aiheuttaa epätietoisuus tulevaisuudesta ja puutteellinen tuki vaikeassa tilanteessa.
Richard Järnefelt

#5 Itsestäänselvyys

25.12.2012 16:49

On surullista, että tällaisia itsestäänselvyyksiä pitää Suomessa yrittää saada kuntoon adressien avulla. Kyllä Suomi on luisunut todella kauas hyvinvointivaltiona olemisesta. Kiitos vaan kaikesta, umpityperät poliitikot ja EU.

Vieras

29.09.2013 21:24

'Aamuksi kouluun illaksi lääkärin' - tuon kyltin lauseesta on valittettavasti kokemusta! Meidän tapauksessa virallinen jälkikäteen selvinnyt aiheuttaja on mineraalivillakuitupöly. Meillä siirto toisiin tiloihin auttoi. http://www.sisailmayhdistys.fi/terveelliset-tilat-tietojarjestelma/sisailmasto/hiukkasmaiset-epapuhtaudet/