Järeämmät toimet koulukiusaamisen lopettamiseksi

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Järeämmät toimet koulukiusaamisen lopettamiseksi.

Jari Suominen
Turku

#1 Jos lapsen ainoat ystävät

08.11.2007 10:21

ovat nettihahmoja, ei hyvin mene.Vanhemmat raatavat töissä-ei ole aikaa lapsille.Tämän maailman olemme itse luoneet...
satu siitonen
hankasalmi

#2

08.11.2007 12:25

Luulen, vaikka se vähän oudolta tuntuukin, että koulukiusaamisen takana on opettaja. Olen itse ollut kuvaamataidon lehtorina ja minun aikana tällaista ilmiötä ei kyllä kertakaikkiaan ollut. Mutta muistan omista kouluajoita, että ne, jotka eivät olleet opettajien suosiossa, joutuivat korostamaan rooliaan ja se saattoi johtaa jopa kiusaamiseen.
Kaisa Rantanen
Helsinki

#3 Voivat ne opettajat muutenkin osallistua kiusaamiseen

09.11.2007 16:53

Meidän koulussa ala-asteella kiusaaminen toimi esimerkiksi niin, että joukko opettajan suosiossa olevia oppilaita kirjoitti koulun seinille kiusatun nimeä. Sen jälkeen he menivät porukalla kertomaan luokanopettajalle, että olivat nähneet kiusatun tägäämässä seiniä. Kiusattu sanoi, ettei ollut sitä tehnyt, mutta kun "silminnäköijöitä" oli iso joukko, niin kiusattu joutui koulun kurinpidon kohteeksi.

Toisella kerralla opettajan lempilapset hakivat koulun kirjastosta kirjoja, ja merkitsivät lainavihkoon, että kiusattu lainasi ne. Kun pitkän ajan kuluttua kirjoja ruvettiin kyselemään kiusatulta, hänellä ei ollut mitään tietoa niistä, ja taas oli iso ryhmä "silminnäkijöitä" - ja taas tuli jälki-istuntoa ja puhuttelua ja korvausvastuuta.

Esimerkkejä olisi paljon enemmänkin, mutta tästä saa jo hyvän kuvan. Opettajat alkoivat tietysti inhoamaan kiusattua, ilman että kiusattu oli tehnyt mitään pahaa.

Eli niin sanotut kiltit oppilaat käyttävät opettajia kiusaamisen välineinä, eivätkä opettajat tajua mitään. Miten saisimme opettajat kuuntelemaan kiusattuja myös tällaisessa tilanteessa?
susanne viinamäki
vantaa

#5 KOULUKIUSAAMINEN ON VAKAVA ASIA!

26.11.2007 15:12

Adressi Koulukiusaamista Vastaan löytyy sivulta:
http://www.adressit.com/koulukiusaaminen_stop

Adressin on allekirjoittanut tällä hetkellä 3524 henkilöä.
Heikki Ekman
Vantaa

#6

20.09.2009 23:19

Mojovat tuomiot vaan. Oppivathan, että ei tässä maailmassa miten vaan voi käyttäytyä.