Svenska nyheter

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Svenska nyheter.

perti manninen
pudasjärvi

#1 Ruotti on sivukieli.

30.11.2007 09:35

Suomen kansa käyttää n 80% liikaa rahaa Ruottalaisuuden erityistukemiseen.

Suomen kielisiä syrjitty, 1300l lähtien, pakko ruotsalaistamisineen.

Ruotsinkielisiltä pitää ottaa 50% lisävero, koska heidän törkeät vaatimuksensa ja etunsa vievät meiltä rahamme, palvelumme ja jopa TV kanavamme.

Törkeää Hurrien perseennuolentaa koko sveeamammojen rosvoperillisten, aatelisherroin palveleminen n 3 kertaisilla rahamäärillä mm televisio-radio ja koulutus politiikassa.

ruottinkielisiltä pitää vähentää n 50% korkeakoulupaikoista,
nepitää muutta
Suomenkielisiksi 80%

ja loppu jaitaan; 4os.

1/4Saame-Kolttaperillisille
1/4 Venäläisvähemmistölle
1/4Englaninkieliseksi
1/4 Ruottinkielisille
Joissa kaikissa toisena opetuskielenä SUOMI,

Samoin TV Kieli Jako,
Lisäksi Suomenkielinen Tekstitys kaikkiin ohjelmiin.


Ruotsinkielisille mannersuomessa jaitaan vain Ylen ohjelmat,
Ruotsin tv lähetysten jako suomeen lopetettava , afvenanmaan demilitarialuetta lukuunottamatta, heille ei tarvitse jakaa mitään, kun eivät maksa verojakaan.
Matti Uusitalo
Forssa

#2 Ruotsinkielinen TV-uutistoimitus syytä lopettaa!

01.12.2007 03:11

Koska ruotsinkielinen toiminta YLE:ssä aiheuttaa nykyisellään veronmaksajille kohtuuttomia kustannuksia, on täysin aiheellista yhdistää ruotsinkielinen uutistoimitus suomenkielisen toimituksen alaisuuteen. Näin saadaan huomattavia kustannussäästöjä, jotka ovat todella tarpeen rahoitusvaikeuksissa kamppailevalle YLE:lle. Tämä adressi on täysin perusteeton sikälikin, että kaikkien - myös ruotsinkielisten - yhteinen etu on YLE:n taloudellisen ahdingon helpottaminen.
Jari Suominen
Turku

#3 Olen yrittänyt

01.12.2007 18:12

tolkottaa sitä, että kokonaisuudet ratkaisevat , ei jonkin kuppikunnan etu.Herätkää tähän päivään ja puolustamaan yhteisiä etujamme tai pian menetämme ne kaikki!Koko yleisradion tulevaisuus on vaakalaudalla ja sitä pitäisi yhdessä tukea.Ylen ongelmat ovat samantapaisia kuin VR:N ja Postin.Kaikkia niitä syödään sisältäpäin jotta saadaan mahdollisimman paljon yksityistettyä ja lypsettyä rahaa valtiolta ja kunnilta.Minä tunnen nämä roistot.
Vain taistelu kansalaisoikeuksien ja hyvinvoinnin puolesta voi säilyttää monikulttuurisen ja demokraattisen Suomen.Kohta mongerramme kaikki pidginenglantia ja suomalaisuudesta on muisto vain.
Olen tehnyt aloitteen 'Perustetaan hyvinvointiyhdistys'.
Ja ei.Minä en ole ääri-ihminen.Olen isänmaallinen vasemmistolainen ja huolissani tämän maan kohtalosta.