Koiranomistajan "ajokortti" pakolliseksi!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Koiranomistajan "ajokortti" pakolliseksi!.

Erkki Viljanen
Harjavalta

#1 Kannatan...

21.03.2008 20:21

...sillä ehdolla että ko. korttiin tulee osa kakattamiseen ja jätösten keräämiseen. Eli ei korttia = ei koiraa

ja lemmikillä roskaamisesta omistaja sakkoihin ja kakkija valtiolle

...
emilia remes
espoo

22.03.2008 00:15

no huhhuh, aivan turhaa. Koirat ovat koiria, ei niille voi mitään vaikka olisi kuinka hyvä pitämään koiria kurissa ja tietäisi koirista kaiken niin ei se auta. Koirat ovat arvaamattomia, ei niille vaan voi mitään. Eläkää sen kanssa.
Anne Laaksonen
helsinki

#3 Kannatan myös

22.03.2008 12:06

Minulla on itselläni koira mutta voi miten vihaiseksi tulen joka kerta kun menemme ulos ja niitä isoja kasoja on jopa ihan keskellä jalkakäytävää.
Yleensä se onkin niin, että ne jätökset ovat isojen koirien tekemiä ja omistajat vain jättävät ne siihen.
Asun kalliossa ja kun kerran huomautin eräälle dalmatialaisen omistajalle, että olisi kiva kun ihan jokainen siivoaisi ne kasat niin hän (nuorehko nainen) sanoi minulle, että ne puistonsiivojathan ne kerää.
Voi hyvät hyssykät. Eipä ole vielä sattunut silmiini sellaista tapausta.

Mutta mietin myös, että ne jotka jättävät kaikki jätökset ja muutenkin heittävät kaiken maahan niin minkähänlaista heillä on kotona. Kun sitä käyttäytyy yleensä joka puolella siististi tai huolimattomasti.

Kävin kerran, tai piti mennä kahville, erään koiran omistajan kotiin kun olimme jo ihan kuin ystävät kun näimme päivittäin. Mutta enhän minä voinut siellä kahvia kuvitella juovani sillä se koti oli kuin sikala (hänkään ei siivonnut jätöksiä).

Englannissa on tosi hyvä systeemi: Jos poliisi yllättää ettet siivoa koirasi kasoja niin siitä saa 1000 punnan sakon. Kannatan vastaavaa Suomeen.

Emilialle sanoisin, että itselläni on aina ollut koira.
Ja voin kokemuksesta sanoa, että kyllä niille voi. Omistaja korjaa jätteet. Koira tulisi kouluttaa sen verran, että sen kanssa pärjää. Ne ovat fiksuja eläimiä ja oppivat uskomattoman paljon asioita.

Mielestäni se on 99,9 prosenttisesti vika siinä hihnan yläpäässä.
Jos koira ei jotain osaa niin sitä ei ole opetettu. Eikä tietenkään koira osaa kerätä mitä jälkeen jää, kyllä se on omistajan vastuulla.

Nämä kiukuttavat minua kun olen itse niin äärettömän tunnollinen mutta en heitä koskaan luontoon edes pieniä roskia. Laitan taskuun ja tyhjennän kotona.

Olisi niin ihanaa kun kaikki välittäisivät minkälaisissa olosuhteissa haluavat asua, eli huolehtisivat, että meillä kaikilla olisi hyvä olla myös tällä osaalueella.

Aurinkoista kevään odotusta

Nanna Saarenpää
Kankaanpää

#4 -

07.01.2009 19:25

Itse en kyseistä adressia kannata.

Mielestäni on kasvattajan/myyjän tehtävä huolehtia, että ostajaehdokas on sopiva koiran ostamiseen. Jos kasvattaja/myyjä on tarpeeksi vastuuntuntoinen, hän valitsee koiralleen sopivimman mahdollisen omistajan, jolloi tämä "ajokortti" on aivan turha. Jos hän ei kykene valitsemaan sopivaa omistajaa koiralleen, hänellä ei pitäisi olla mitään asiaa koirien kasvatustyöhön.

Asiani saattaa vaikuttaa ilkeältä ja tylyltä, mutta ymmärrän kuitenkin, että olette hyvällä asialla tämän adressin kanssa.

Kiitos lukemisestasi!
joskus voi ajatella myös näin

05.02.2014 15:24

Ei mene koira-ajokortti koskaan läpi eduskunnassa. Nykyisin laissa on jo säädökset, ja ne pitää riittää. ihmisellä on vastuu kasvattaa koiransa ympäristöön sopeutuvaksi. Ei se kortti puremista estä, eikä kortilla myös ajeta autoa tai mopoakaan, vaan siinäkin se ihminen ottaa itse vastuun. Ja kolareita tapahtuu, ei kortti ole niitäkään lopettanut. Ihmisellä on vastuu ja tulee aina olemaan. Koira-kasvattajia on turha syyttää vastuuttomuudesta, kyllä suurimmalla osalla on hyvä asiantuntemus juuri kasvattamaansa rotuun.

Vieras

19.10.2016 17:32

Kymmeniä kodinvaihtaja-ilmoituksia päivittäin "pitovaikeuksien tai muuttuneiden elämäntilanteiden vuoksi" SEN ON LOPUTTAVA.