Lääkekannabis kipupotilaiden käyttöön

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Lääkekannabis kipupotilaiden käyttöön.

mikolli
Vieras

#26 Re: Hamppu ja reuma

28.04.2011 04:41


Vieras

#27

08.06.2011 21:54

kanna lailliseksi jos siitä on hyötyä kipupotilaille.kannabis on muutenki miedoin nautintoaine,miksi siis tämä kieltolaki.saahan viinaakin laillisesti ja se on todettu todella vaaralliseksi.kannaan ei oo kukaan koskaan kuollut,eikä kuole.viinaan sensijaan on.en käsitä miksi lääkärit ovat niin yksinkertaisia kun lääke on keksitty,mutta vanhukset saa vahvimmat mömmöt mitä sairaalasta löytyy.olisi edes yksi urhea lääkäri joka kokeilisi viruvaan vanhukseen kannaa.niin johan alkaisi ruoka maittamaan ja hymykin sieltä löytyisi.

Vieras

#28

12.07.2011 16:43

Tällä lääkke on minunmielestäni ok.Ei huonoa oloa tämä minulle antanu.Toivon vai muillekkin kyseistä lääkettä.
Nabilones

Vieras

#29 Re: Hamppu ja reuma

12.07.2011 16:47

#24: Raivari - Hamppu ja reuma

Usko ja toivon että saisit kiireesti kyseistä lääkettä Nabilone.

Itse nytten syönyt viikonpäivät vähän lievennystä rannekipuuni.

jock horror

#30 Re: kiukuttaa..

29.08.2011 21:39

#6: tomi koskinen - kiukuttaa.. 

 

juu-u,vallankumous tuli ja meni,sama meno jatkuu...kipupolilla sanoivat mulle ettei ole tutkimuksia....11.8.2011-eli hokevat sitä ainavaan uusille potilaille..itsellä selkärangan murtuman myöhäisvaikutukset ja krooninen kiputila..olen kuulemma viihdekäyttäjä!villin nuoruuteni takia ei lyrica 300mg vahvempaa(!).loogisuus pahasti kateissa....ehkä kymmenen vuodenpäästä saan hengähtää laillisesti...


Vieras

#31 Re: lisätietoa taustasta

09.01.2012 23:44

#1: sirpa mäkelä - lisätietoa taustasta 

 Hei. Olisin kiinnostunut asoista oman sairauteni kannalta ja tuli paljon kysymyksiä mieleen..?H.tiusanen@hotamil.com


Vieras

#32 Epätoivonen

28.01.2012 22:01

4vuotta olen yrittänyt lääkäriltä eri särkyihin Kroonisiin ja hermosäkyyn saada lääkkeitä ja kokeillut muutamia eri ja niistä ei niinkään apua ja kysyin Lääkekannabiksesta että siitä on enemmän apua kun noista mömmöistä mitä ne mulle kirjottelee reseptejä. Lääkäri sanoo että Ne ei saa kirjottaa kannabisreseptejä ja puhuin neurologin kanssa asiasta kanssa jonka mun mielestä Neurologi kuuluisi tietää kannabiksen lääkehyödyistä mutta ei kuulema tiennyt kuin aika vähän kannabiksesta ja sano et mulla ois huumeongelma vaikka käytän harvemmin kun en sitä viitsi mustilta markkinoiolta hankkia vaan mielummin maksaisin valtiolle jossain muodossa. Järki sanoo että mielummin käyttäisin Marijuanaa josta enemmän apua kaikinpulin vaivoihin kun noi saamani reseptilääkkeet mutta se Marijuana on kieletty Lailla joka on estämässä mua saamasta helpotusta vaivoihin ilman kummosempia sivuvaikutuksia.
Olisi aika Lääkäreitten saada tietoa Kannabiksen hyödystä eikä leimata sitä Huumeeksi.

Vieras

#33

26.02.2012 12:56

Kumma, että lääkeasioista päättävät tahot eivat halua sairaiden ihmisten parasta. Koska vuosituhansia on sivistysmaissa tiedetty kannabiksen suotuisat vaikutukset esim. kipujen, liikuntakyvyn helpottumiseen, kroonisten ja henkeä uhkaavien sairauksien jopa estymisen vaikka tulisi sivuvaikutuksiakin sillä niitähän vasta riittääkin lääketehtaiden synteettisillä ja turhaan eläimillä testattujen "lääkkeiden" käyttäjillä. Vielä ei itselläni ole ollut hyötyä em. käytöstä. Vain maksa-arvojen kohoaminen ja jatkuva huono-olo. Tämä jäykkämielisten päättäjien maa onko pahempi kuin eräs punaniskahallinto jossa sentään monissa osavaltioissa on myöteinen laki. Vaan saako sielläkään kaikki tarvitsevat. Itse käyttäisin mieluiten aitoa kasvia kaikkine aineineen ja ilman lisäaineita! Toivoako
Aivo Riihi

#34 lehtistä

26.02.2012 18:25

Sääli ettei yhtään Lester Grinspoonin kirjaa ole suomeksi.Grinspoon pitää yllä myös tällaista sivustoa kuin Marijuana:The Forbidden Medicine,jossa on kokemuksia lääkekannabiksesta.Kantsii tutustuu...

Vieras

#35

02.03.2012 13:44

Itse selkäydinvammasta ja kroonisista kivuista kärsivä, jolle voisi tästä olla hyötyä
kumipaavo

#36 Re: lisätietoa taustasta

02.03.2012 13:48

#1: sirpa mäkelä - lisätietoa taustasta

Hei

Itsekin kärsin kovista selkäkivuista ja olisin kinnostunut kuulemaan tästä asiasta lisää. sammael79@suomi24.fi

Selkäkroonikko

#37 Oljenkorteni

22.03.2012 01:26

Kannabis nimittäin. Kipupolin lista läpi käyty..ei minkäänlaisia positiivisia kokemuksia sieltä-
mm.Lyrica oli parhaimillaan 600mg ja aiheutti vain pahoja sivuvaikutuksia mm. vapinaa sekä ajatusten takkuamista. Norspan taas ei käy, sillä saan siitä pahoja ihovaurioita vaikka suojaaine
oli käytössa. Muut heikommat opioidit esim.panacod aiheuttaa aina ummetusta. Itsellä laajalainen
selkäkipu oireisto, joka vaikeuttaa joka päiväistä elämää mm.masennuksena sekä jatkuvina unihäiriöinä. Klo.01.16
ld

#38 ihmisoikeusrikos

08.04.2012 03:53

Ketkä lääkelaitoksen virkamieslääkärit ovat tämän ihmisoikeusrikoksen takana? Jotkut vanhat jäärät. Haluaisin tietää ketä nämä kiduttajat ovat.
metsienmies

#39 Re: Paras hoitovaste

29.04.2012 11:11

#3: mika lahtinen - Paras hoitovaste

Itse hoidan hermovauriota selässä(leikattu 2 kertaa L4-L5 välistä 2010-2011),fibromyalgiaa,sormien amputaatiokipua (moottorisaha onnettomuus 97). Kokeilin ystävi neuvosta kannabista ja tuolset on ollut hyviä.Kaikki kipuläkkeet,masennus,epilepsia ja unilääkkeet olen kokeikeillut tässä 15 vuoden aikana ja viimeisen 2 vuoden ajan lääkinnyt itse joskin ilman reseptiä ja välillä (mikäli on lääkitystä) pystyn toimimaan ja pääsen ulos asunnostani toisin kuin ennen (7 eri tablettia) ja ei edes löydä ovea ulos asunnosta(tramal 100mg aamulla,150mg illalla ja norspan laastari(20mg kokoajan) ja sirdalub 6mg 2-3 päivässä lihasrentoutumiseen ja tenoksit 20 mg vielä ennen unia (huhuh ?). Kaikki tämä tablettien syönti on nyt poissa ja taistelen oys kipupolilla saadakseni reseptin mutta sairaalan poliittinenkanta estää tämän vaikkakin kipupoli on myöntänyt kannabiksesta olevan iso apu minulle :) olen kanssasi samaa mieltä että hoitovaste on minulle ollut paras EHDOTTOMASTI.


Vieras

#40

03.07.2012 15:42

Oikella asialla.(krooniset kivut) Nyt jotain järkeä jo tähännkin maahan.

Vieras

#41

15.02.2014 10:45

Kroonisen kivun 3v kärsineenä ja lääkereiltä epäriittävää apua saaneena - KANNATAN!
50.v

#42

30.04.2014 07:58

minulla alkamassa tämä lääkerumpa...muutamat lääkkeet kokeillut.viimeksi määrätty lyyrikaa,jota en voinut aloittaa.olen pyytänyt kakdelta lääkäriltä lääkekannabista,toinen sanoi lumelääkkeeksi ja se ei kuulu pirkanmaan sairaanhoitopiirin määräysvaltaan kun se ei ole lääke.vartoilen nyt aikaa kipupolille.minulla on kyllä lääkekannabis resepti,mutta omalääkäri ei suostu allekirjoittamaan.että sellasta peliä täälläpäin.tapetaan hiljaa ja kiduttamalla.lääkekannabis tulisi ihan ehdottomasti saada helpommin ja olla ensimmäinen lääke kipuun ja siitä sitten vahvempiin jos tarve vaatii.suomessa mennään edelleen pylly edellä puuhun.lääkärit kokelemaan lääkkeet ensin.kuinkahan sitten kävisi,taitaisi kuitenkin olla se kannabis paras ratkaisu.terv nim.50v.nainen eikä halua vielä maatua

Vieras

#43

17.06.2014 15:18

"...vallanpitäjät hyötyvät huumepelosta,koska se tekee huumeiden käyttäjistä hylkiöitä,samalla kun se mairittelee herkkäuskoisia ja tietämättömiä." - Tom Feiling:Kuinka kokaiini valloitti maailman (Tammi,2011)

Vieras

#44

29.10.2014 13:19

Saksan malli olisi toimiva myös meillä suomessa. Ts.
Lääkekäyttöön kasvatus lailliseksi sitä haluaville.

Vieras

#45

19.11.2014 19:06

On se kumma että ihminen ei saa kipuihinsa sitä lääkettä mitä haluaa ilman pahempia sivuvaikutuksia ja mikä toimii,että muiden ihmisten pitää siitäkin päättää heidän omien maailmankatsomusten mukaan:uskovaiset varsinkin kieltävät(kolmastikin..)

Vieras

#46 Re: Lääkkeet..

21.12.2014 08:26


Vieras

#47

22.03.2015 06:59

Koska selkäleikkauksessa tuli hermojuurivaurio tunto ja ääreishermo alueelle, olen käyttänyt epileksia lääkkeitä niillä on vaikeita haittavaikutuksia esim. silmieni huonontunut näkö ja silmien kipu jola vie yö unen, korvissa on niin kova tinnitys etten kuule kovemmallakaan telkkaria, haittavaikutukset on lisääntynyt tämän reilun 10 vuoden aikana kun niitä olen käyttänyt..

Vieras

#48

10.06.2015 19:46

Koska kärsin kovista selkäkivuista jotka saivat alkunsa 2005 vuonna, jolloin silloinen tyttöystäväni hänet jätettyäni, päätti lopettaa meidän molempien elämän ajaen autolla tieltä ulos tahallisesti auton kiihtyessä noin 178km/h. 3 selän välilevyä ja 2 nikamaa meni päreiksi ja loppu elämäni pilalle. Olen siitä asti syönyt vahvimpia opiaatti-lääkityksiä ja rauhoittavia päälle opiaattien sivuoireiden vuoksi. Kannabista polttaessani en joudu käyttämään muita lääkevalmisteita lainkaan, en opioideja tai bentsoja. Kannabis on myös palauttanut ruokahaluni, nostanut minut diagnosoidusta syvästä masennuksesta, saanut lopettamaan depressio lääkkeiden käytön ja saanut minut nauttimaan kivuttomasta ja elämänhaluttomasta elämästä jonka kyseinen kolari kipuineen ja traumoineen minulle aiheutti. Tällä hetkellä käyttöni on laitonta koska lääkärini määrää minulle mielummin koukuttavia lääkkeitä joita joudun hakemaan a-klinikalta entisen amfetamiini riippuvuuteni vuoksi. Apteekissakin asioidessani tunnen itseni kakkostason kansalaiseksi joka ostaa huumeita kun haen lääkkeitäni. Kannabista en voi mitenkään nimittää huumeeksi. Se on luonnosta kasvava lääkekasvi joka oikein käytettynä takaa käyttäjälleen helpotusta elämään. Kaikille kaikki ei sovi, ei edes kannabis, mutta kokemusteni pohjalta voin vannoa, että se korvaisi yli puolet nykyisestä korvaushoitolääke-metodista (metadon ja subutex)

Vieras

#49

01.07.2015 14:21

Allekirjoitin, koska olen työssäni nähnyt niin paljon täysin vaille apua jääneitä tai vääränlaista, sopimatonta ja tuhoisaa "apua" saaneita kivusta (pahasta ja pitkäaikaisesta) kärsiviä potilaita.

En kannata lääkkeiden väärinkäyttöä. Kannatan niiden oikeinkäyttöä. Siitä ei ole mitään hyötyä, että ihminen jätetään kipujensa kanssa heitteille. Siitä saattaisi olla meille kaikille hyötyä ja iloa, jos nämä potilaat saavat voida paremmin.

Vaikken sitä kellekään todellisuudessa toivo, näistä asioista päättävillä tulisi siinä mielessä olla itselläänkin koettuna jokin riittävän pitkä ja vaikea kiputila, että yhtään tietäisivät, mistä päättävät.

Vieras

#50

25.07.2015 18:50

Sama vaikutus vähemmällä sivuvaikutuksilla . Jos saa korvattua useamman kolmiolääkken yhdellä kannabiksella.