Tornion ensihoito- ja sairaankuljetusten laatu on säilytettävä

Outi Keinänen
Vieras

/ #679 Re: Outille ja Ilkalle

08.02.2011 03:25

#515: Jänishousu - Outille ja Ilkalle 

Hei Jänishousu!

Odotan aamun Posaria, josko sattuis olemaan soster ltk:n päätöksistä tiedotetta, kuten tavallisesti. Nyt erityisen tarkkailuni kohteena on vastuulääkärin toteaman sopimusrikkomuksen käsittely lautakunnassa. Jos olisin ko. lautakunnan pj. tai jäsen en todellakaan hyväksyisi vastuulääkärin vahvistamia sopimusrikkomuksia tiedoksi asiana. Minulla ei olisi kanttia ottaa vastuuta vastuulääkärin toteamasta potilasturvallisuuden vaarantumisesta.

En ymmärrä  toiminnasta päävastuussa olevan viranhaltijan esityksen logiikkaa, että merkitään tiedoksi. Valtuustolle annettiin perusturvajohtajan toimesta selitys siitä, että vastuulääkärillä on valvontavastuu ja asia on siten hoidossa ja voimme olla turvallisin mielin. Nyt kun vastuulääkäri on valvonnassaan havainnut ja vahvistanut lautakunnalle sekä esimiehelleen, esityslistan liitteenä olleet, sopimusrikkomukset, niin ei sitä voi vain merkitä minun mielestäni tiedoksi. Jos potilasturvallisuuden vaarantumista epäillään vastuulääkärin toimesta näin vahvasti, niin se ei ole mielestäni pelkkä tiedoksi asia!!!  Nyt alkaa olla kyse virkavastuusta ja sen toteutumisesta. Toivottavasti soster. lautakunnassa on oltu hereillä eilisen illan kokouksessa ja laitettu asian käsittely uusiksi.

Ei ole mielestäni pois tämä asia, vaikka en ole kirjoitellut täällä. Olen kuitenkin aktiivisesti pitänyt itseäni ajantasalla tapahtumissa. Tästä viimeisimmästä lautakunnan päätöksestä on jälleen kerran otto-oikeus kaupunginhallituksella, jos sosiaali- ja terveyslautakunta ei ole tarttunut päätöksessään vastuulääkärin vahvistamiin sopimusrikkomuksiin. Siinäpä on Ilkalla sitten näytön paikka kaupunginhallituksen varapuheenjohtajana ja kilpailuttamisprosessin valmistelleen kilpailuttamistyöryhmän jäsenenä. Nythän hänellekin on niitä todisteita, että toimeksi vaan...