BUSSILINJAT 16, 18 JA 55 PALAUTETTAVA ENTISILLE REITEILLEEN

Vieras

/ #6

22.05.2013 06:31

Bussi 18:n ensimmäinen vuoro Kruununhaasta lähti klo 5.45. Menin yleensä sillä Rautatieasemalle, jossa vaihdoin junaan. Nykyisen bussilinjan 17 ensimmäinen vuoro Kruununhaasta lähtee klo 7. Se on minulle liian myöhään, jos silloin pitää olla jo töissä. Kaisaniemen puisto on pimeällä aivan mahdoton paikka naiselle. Peläten saa kulkea. Onhan tässä yksi hyvä puoli: HSL on pakottanut kävelemään, joten kunto on noussut.

Kun illalla tarvitsisin seuraavan kerran bussiyhteyttä Kamppiin, sitä ei ole, koska bussi 17 ei kulje klo 18 jälkeen. Ja taas kävellään. Hauiksetkin ovat kasvaneet, koska ruokakasseja pitää kantaa vähintään 500 - 1000 m lähimmältä ratikkapysäkiltä. En tiedä, miten iäkkäät ihmiset tästä selviävät.

Bussi 16 ajaa 25 minuutin välein aamulla. Klo 7 jälkeen bussit 16 ja 17 ajavat peräkkäin Liisankadulla. Mitä liikennesuunnittelua tämä on. Sitten odotetaan taas 20-25 minuuttia seuraavaa settiä.