Vastustamme Valviran aikeita puuttua kilpirauhasongelmien hoitoon

sairas

/ #221 Fakta on että kaikki eivät tule toimeen thyroksiinilla.

14.07.2013 08:19

Fakta on että kaikki eivät tule toimeen thyroksiinilla.Tätä vaan ei millään ymmärretä. Otetaan esimerkki: lunta ennen näkemätön ihminen on sitä mieltä, että lumi on kuivaa kuten hiekka. Yrität vakuuttaa hänelle, että lumi on märkää ja tarkasti kerroit hänelle faktat, että lumi on jääkiteiden ja ilman muodostamaa kuohkeaa ainetta, kerrot miten lumi muodostuu sadepilvissä, miten se putoaa maahan ja sulaa lämmön vaikutuksesta nesteeksi. Yrität kuvailla hänelle miltä lumi tuntuu, maistuu, miltä se näyttää, ja mitä eri muotoja (nouska, pyry, höttö, untuva, suoja, jne. jne.) siitä on olemassa. On turhattavaa keskustella rakentavasti, jos toinen on vakaasti sitä mieltä, että lumi on kuivaa aivan kuten hiekka, vaikka hän ei olisi koskaan edes nähnyt lunta. Tai puhumattakaan siitä että hän väittää ettei lunta ole olemassa, että se on vain satua. On erittäin turhauttavaa kun hän ei edes suostu kuuntelemaan tietoja, joita sinulla on lumesta kerrottavana. Erityisen hyödytöntä on tämän, lunta ennen näkemättömän kanssa, tai lunta satuna pitävän, kanssa lähteä pohtimaan, kuinka helpoimmin tulisi aurattua piha tai millaiset välineet tulisi talviurheiluun valita. Se on suorastaan mahdotonta. Eihän hänellä ole tietämämystä lumesta, ja sen käyttäymisestä kun ei ole sitä koskaan tuntenut lunta, koskenut sitä tai itse kokenut lumisadetta. Miten silloin voi yrittää saada rakentavaa keskustelua aikaiseksi, kun hän ei edes tiedä faktoja lumesta! Puhumattakaan siitä, jos hän ei edes usko lumen olemassaoloon!