Sano "Ei" Joensuun koulutusverkkouudistukselle

Jees, jees.
Vieras

/ #4 Re: Re: Re:

07.04.2011 20:29

#3: - Re: Re:  

Massalukio siitä tulee, koska pakolla yhdistetään kaksi hyvin erilaista lukiota. Kattavampi kurssivalikoima? Millä rahalla!? Kun koulujen tiloja on remontoitu/rakenneltu, oppilaita siirrelty muutama vuosi pitkin poikin kaupunkia on kaikki ns. "säästöt", joita yhdistämisellä "on saatu" ovat käytetty.

Tiedän tämä liiankin hyvin, sillä itse opiskelen nykyisin oppilaitoksessa, jossa on 1200 opiskelijaa. Tiloja ei ole aina, tällä hetkellä osa luokista on remontissa ja loput homeessa. Saniteettitiloja 8 kpl, se aivan liian vähän noin monelle ihmiselle. Ruokailusta saa unelmoida, sillä jonottaa saat 45 minuuttia, toisin sanoen jos haluat ruokaa myöhästy tunnilta ja häiritse muiden oppimista.

Puhumattakaan niistä resursseista, kursseista, terveydenhuollosta.. blaah, blaah. Ei ole! Pätevistä opettajista on pula, osa on palanut loppuun ja ovat sairaslomalla, kursseja on säälittävän vähän. Terveydenhuolto, pitää olla kiitollinen siitä yhdestä terveydenhoitajasta, joka ei oikeastaan voi tehdä yhtään mitään. Opinto-ohjaus, mikä se on? Viimeiset opiskeluvuodet olen itse saanut ottaa selvää kaikista tärkeistä opintoihin liittyvistä asioista, koska tiedotusta ei ole. 

En tahdo teille tälläistä tulevaisuutta, jossa itse elän ja opiskelen päivittäin. Olen tahtomattani osa massaa, nykyisin joku täysin tuntematon opiskelija, jonka nimeä ei kukaan tiedä/muista (eikä oikeastaan ketään kiinnosta opetella). Se ei ole mukavaa, sillä joskus olin yhteisöni arvostama yksilö..