Vastustamme Valviran aikeita puuttua kilpirauhasongelmien hoitoon

Sain avun Liothyroninista

/ #261 Re: Re: Tee kantelu siitä sisätautilääkäristä

18.08.2013 18:37

#260: mr.basedow puikoissa - Re: Tee kantelu siitä sisätautilääkäristä

Sinuna olisin silti tehnyt kantelun esim. juuri tuosta, ettei hoida jos jatkat Armour Thyroidia. Kyseinen lääkäri olisi tietysti kieltänyt koskaan sanoneensa tällaista - mutta hän olisi jatkossa varovaisempi. Jos hänestä tulisi toinen kantelu, ihan samasta asiasta, niin alkaisi aluehallintovirastokin vähän terästäytyä. Kantelu täysin asiattomasta käytöksestä auttaa siis seuraavia potilaita.

Jos sinulla on silmäoireinen Basedow niin sinun todellakin kuuluu saada hoitoa endopolilla. Sinuna vaatisin uuden lähetteen ja olisin tiukkana. Armour Thyroid on laillinen kilpirauhasen vajaatoimintaan tarkoitettu lääke, Fimean hyväksymä. Julkisen sektorin endokrinologilla ei ole oikeutta kieltäytyä hoitamasta oman erikoisalansa laillisella lääkkeellä. Hän ei saa valita potilaitaan ja hoitomuotojaan, vaan hänen tulee hoitaa kaikilla laillisilla tavoilla.  Näiden endojen kanssa saa olla tiukkana joskus ;)