Vastustamme Valviran aikeita puuttua kilpirauhasongelmien hoitoon

Sain avun Liothyroninista

/ #275 Endokrinologiyhdistys rikkoo julkisesti Potilaslakia!

12.09.2013 16:52

Laki potilaan asemasta ja oikeuksista 6 § sanoo että: "Potilasta on hoidettava yhteisymmärryksessä hänen kanssaan. Jos potilas kieltäytyy tietystä hoidosta tai hoitotoimenpiteestä, häntä on mahdollisuuksien mukaan hoidettava yhteisymmärryksessä hänen kanssaan muulla lääketieteellisesti hyväksyttävällä tavalla." http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1992/19920785

Jos Thyroxin ei auta, niin potilasta tulee hoitaa muulla, lääketieteellisesti hyväksyttävällä tavalla. Lailliset lääkkeet Liothyronin, Thybon, Armour Thyroid ja Thyroid on tarkoitettu kilpirauhasen vajaatoiminnan hoitoon. Lääkärin tulee, Potilaslain mukaan, hoitaa potilasta näillä laillisilla, kilpirauhassairauden hoitoon tarkoitetuilla lääkkeillä, jos edellinen lääke ei ole auttanut. Lailliset lääkkeet ovat, luonnollisesti, lääketieteellisesti hyväksyttävää hoitoa.

Endokrinologiyhdistys vastustaa tätä. Endokrinologiyhdistyksen lääkärit eivät noudata Potilaslakia. Tämä tulee olemaan mielenkiintoinen pointti tulevissa oikeudenkäynneissä.