korkalovaaran peruskoulun itsenäisyyspäiväjuhlan säilyttäminen

Vieras

/ #10

24.10.2013 11:13

Huh huh perustelut juhlan perumiselle tuntuvat tosi oudoilta ja köykäsiltä. Tottakai muutama oppitunti jää pois mutta niin ne jäävät useilta oppilailta turhemmastakin syystä. Juhlan järjestäminen koulussa on aina merkittävä oppimistapahtuma, joka vaatii peruskoulussa vielä voimakasta opettajan ohjausta ja päävastuuta. Voin 30 vuoden kokemuksella ja useita isoja juhlia ja esityksiä yhdessä opettajakollegoiden kanssa järjestäneenä sanoa, että kun opettajat organisoivat järjestelyt niin oppilaat kyllä hoitavat hommansa vastuullisesti ja idearikkaasti. Juhlan järjestäminen vaatii aina myös opettajilta ylimääräistä työtä ja tämä taas on koulun johdon asia miten se huomio ja palkitsee opettajat.
Muutaman vuoden koulumaailmasta poissaolleena tuntuu siltä, että tämän jenkki- eurooppa huminan myllerryksessä unohtuu tärkein eli itsenäinen SUOMI. Pienikin itsenäisyysjuhla antaa arvostusta isänmaallemme ja luo yhteenkuuluvuutta. Marja-Liisa Pietikäinen