Assembly-tapahtuma kiellettävä

Kajaani

/ #51 Lanitusta ilman sosiaalista elämää

09.03.2008 22:50

Tämä adressi on mielestäni melkoisen huono tapa aloittaa keskustelu lasten ja nuorten kulttuuriin liittyen. Syytökset nimittäin kohdistuvat paikkaan. Nimittäin monet nuoret, jotka verkkopetapahtumissa pyörivät ovat ihan tavallisia lapsia ja nuoria, joita varmasti meidän jokaisen lähipiiristäkin löytyy. Assembly tapahtumassa on myös tiukat päihteitä koskevat säännökset, kuten hyvin monissa muissakin vastaavissa Suomessa järjestettävissä tapahtumissa.

On toki hyvä, että joku avaa keskustelua lasten ja nuorten syrjäytymiseen ja päihteiden käyttöön liittyen. En kuitenkaan missään mielessä jaksa uskoa, että juuri Assembly tapahtuma olisi millään tavalla syyllinen näihin nykypäivän ilmiöihin. Kuten jo useat minua ennenkin ovat kirjoittaneet, osa mainitsemistasi "pahoista" asioista kuuluu lähes jokaisen suuremman tapahtuman arkeen. Tässä tapauksessa ei voida pois sulkea edes eri uskontokuntien järjestämiä tapahtumia. Päihteiden käyttöä tapahtuu monien tapahtumien lähistöllä sekä yhä nuorempien ja nuorempien piireissä.

Siitä mistä nämä nykypäivän ilmiöt johtuvat voidaan varmasti etsiä hyvin monesta paikasta. Jossakin määrin syy voi toki olla nykypäivän viihdetarjonnassa, mutta ennemmin osoittaisin syyttävällä sormella päättäjiä ja kasvattajia kohti.

Lyhyesti vielä loppuun.. Sakarias hyvä, voisit esittää joitain oikeita todisteita ja perustaa väitteesi jonkin todellisen pohjalle. Olen itse pyörinyt verkkopeli- ja tietokonepiireissä aivan pikkupojasta lähtien ja ollut mukana järjestämässäki useita tapahtumia. Nykyään opiskelen sellaista alaa, joka vaatii ennen kaikkea juuri sosiaalisia taitoja.