SUOMELLE OIKEUS PÄÄTTÄÄ ITSENÄISESTI SUSIKANNASTA

Kristiina Korhonen
Kuopio

/ #26

28.12.2006 20:40

"Harhaanjohtavasti väität minun korottaneen itseni puhumaan kaikkien maalaisten suuna"

Lainatakseni Marko Lindiä: "Ei, kyllä ME (maaseudulla suurimman osan elämästäni elänyt) maalaiset rakastamme luontoa ja juuri siksi tahdomme ihmisinä säädellä suurpetokantamme sellaiseksi, ettei se aiheuta minkäänlaisia konflikteja ihmisen ja suden välille."

Pahus vie, voisin vaikka vannoa tuossa lukevan korostetusti sinun puhuvan maalaisten suulla.

"Eikö teoriat / tutkimukset / erilaiset tietolähteet / gallupit ole tekijöidensä tulkintoja asioista?"

Tieteessä sen tuloksen (tai tulkinnan, kuten asiaa nimität) on perustuttava johonkin todelliseen faktaan. Sinä et ole vieläkään kyennyt esittämään minulle mitään vakavasti otettavaa tutkimusta, jotka ovat väitteittesi pohjalla, kuten siitä, kuinka paljon susissa on sairaita ja tauteja levittäviä yksilöitä suhteessa esim. kettuun, supiin, ahmaan ja ilvekseen, joita on kuitenkin maassamme jopa satakertaisesti enemmän kuin hukkia. Onko se todellakin niin vaikeaa esittää se tilasto? Jostakin sen TULKINNAN on lähdettävä, siis mistä? Kerro se minulle ja meille muille. Sinä tunnut tulkitsevan tyhjää.

"Ja edelleen, mikä estää sinua tilaamasta tuota kyseistä teosta (Karhuja ja karhunkaatajia)?"

Se, että sillä ei ole minkäänlaista tiedonlähdearvoa minulle. Käytännössä copy-pastea vuosien takaa, olisin ennemmin kiinnostunut lehtileikkeistä tehtyihin tutkimuksiin ja ajankuvauksiin.