Assembly-tapahtuma kiellettävä

Adressin tekijä

/ #69

10.03.2008 16:57

Sinänsä mielenkiintoista, että vasta tässä vaiheessa saatiin Assembly-aiheisessa keskustelussa ensimmäinen kommentti, jossa puolustellaan Assembly-kilpailuissa esitettäviä ohjelmistopiraattien ohjelmoimia teknomasturbaatioteoksia. Kuten aiemmin jo totesin, nämä ovat lähes kokonaisuudessaan pinnallista kitschiä ja näennäistaidetta, sillä teosten sisältö ehdollistuu täydellisesti teknologialle. Jos tästä kulttuurimuodosta on joskus saatu irti jotain jonka voi kuvitella luokittelevansa "taiteeksi", ei se ole tapahtunut ainakaan Assembly-tapahtumassa.

Toiseksi, Jarkko hyvä, jos olet saanut kuvan, että "vastustaisin elektroniikkaa/teknologiaa", olet saanut täysin väärän kuvan. Kannatan kolmensadan prosentin arvonlisäveroa uudelle elektroniikalle, jotta uuden elektroniikan hankkiminen ei olisi niin houkutteleva vaihtoehto verrattuna laitteiden käyttämiseen loppuun asti. Assembly-tapahtuma kilpavarustelupelikoneineen edustaa elektroniikan kertakäyttökulttuuria oksettavimmillaan, ja tekee suorastaan pahaa nähdä ihmisten hankkivan uutta elektroniikkaa ennen kuin vanha on läheskään elinkaarensa lopussa. Yleensä nuoriso on varsin hyvin perillä ympäristöasioista, mutta Assembly-nuoriso sen sijaan suorastaan nauttii siitä, kun pääsee tuhoamaan maapalloamme ja ajamaan elektroniikan huolto- ja korjausliikkeitä konkurssiin.